Ez már ide off, de ezzel sosem értettem egyet. Nyilván igaz amit mondasz, de. Én nagyjából elmondhatom, hogy mindegyik részt akkor LÁTTAM igazán, amikor már felnőtt voltam. Az ep I-et láttam gyerekként, tetszett is akkor, de láttam felnőttként is és egyértelműen a legótvarabb Sw résznek tartom. Toronymagasan. Akkor miért nem működik nálam is ez a gyerekként élveztem felnőttként meg már érzelmek fűznek hozzá, azért szeretem dolog? Még a Jedi visszatért láttam gyerekként, na azt vagy 40-szer, imádtam, mégsem tartom egyáltalán a legjobb sw résznek. Ugyanide is kérdezem az előbbit. A többit már olyan 17 körüli, vagy későbbi fejjel láttam. Szerintem az epI borzalmasan rossz, epII szimplán csak blőd és iszonyat nyálas, ráadásul elnagyolt és elkapkodott. Viszont én az epIV-et sem tartom olyan hűdenagyra A maga idejében a technikai vonzata miatt hatalmas film lehetett, de ha nem a látványt nézzük (akárcsak az Avatar esetében, ragyogó párhuzam), maga a film nem egy nagy szám. Innen-onnan lopta össze Lucas, s bár teremtett egy zseniális főgonoszt, egy zseniális háttérvilággal (erő, sithek, jedik stb..ebben mondjuk hátrányban van az avatar), nekem nem egy maradandó dolog. Sablon karakterek, sablon sztori, epikus jelenetek, egy minőségi, szórakoztató popcorn mozi, de nem olyan jó, amennyire sokan tartják. Mai szemmel nézve nem egy hűdemaradandó darab, ahogy az Avatar sem lesz az 15 év múlva, természetesen most még a nagybetűs moziélmény. Az epVI már jó film, még a gyerekes és idegesítő, táncoló szurkáló ewok-ok ellenére is, sokan a régi trilógiában a legutolsó helyre rangsorolják, pedig nem rosszabb, mint az Új remény. Ami szerintem igazán, minden tekintetben remek film a szériából az főleg az ep V és az ep III (bár enne vannak hiányosságai).
Másik off:
KIvéve, hogy ha te csináltad volna, akkor neked szól be a producer, hogy nem lehet 16-os, hogy fogd vissza a költségeket, hogy ezt a színészt javasolja, hogy szorít a határidő, hogy kevés a megfelelő helyszín, és így tovább.
De a legtöbben csak abból indulnak ki, hogyha meglenne minden ideális feltétel hozzá (pénz, idő, teljes befolyás), akkor milyen lehetne.
Csak éppen ez sosincs meg.
Igen, de ezek sokszor olyan kulisszatitkok, amikkel az egyszerű néző, vásárló rossz eseteben sosem fog megtudni. vagy csak jóval a produkció, a termék megjelenése után. Úgyhogy én úgy gondolom, hogy amikor egy rendező aláír a filmre, vagy akár te mint kiadó, bejelentesz valaminek a kiadását, már vállalod a kockázatot és viseled annak a következményeit - bár rajtad kívül álló dolgok miatt ugyan, de a végeredmény nem hozza az elvárt szintet-, hogy te vagy a bűnbak. Természetesen mindenkinek szarul esik, ha alaptalanul pocskondiázzák, de mivel a bejelentéskor vállalnotok kell ezt a kockázatot, a laikus szitkozódása nem teljesen jogtalan. Jogosnak semmiképp sem az, de jogtalan sem, mert nem lehet minden ilyen kritikusnak befogni a száját azzal, hogy ne pofázzon, ha nem tudja mik akadályoztak a maximális teljesítmény nyújtásában. Különben meg, ha tényleg csak azon kevesek formálhatnának valamiről véleményt, akik igazán ismerik a hátteret és értenek i az adott dologhoz, egy termékről századannyi vélemény sem születne. Egyszerűen ha van mód rá, fel kell világosítani a körülményeket nem ismerőket, aztán ha ezután is szurkálódnak, le kell sz@rni őket.