csak azt nem értem, hogy - a mekdöncis példával élve - miért izgatná annyira a befektetőket/üzleti partnereket, hogy Afrika közepén hogy üzemel az az egy szem bódéjuk, ha a világ többi (és üzleti szempontból sokkal fontosabb) részén sikeresek és felkapottak?
A befektetőket az se érdekelné, ha a Meki a húst elrabolt afrikai és ázsiai emberekből darálná le, mert azért nem kell annyit fizetni, mint a marháért, amíg az nem jelenik meg a sajtóban. Egy céget nem a termékei, nem a dolgozói és nem az eredményei határoznak meg a piacon, hanem a neve és a vele járó image vagy imázs, ha úgy tetszik. Márpedig a Mekinek égés lenne, ha azok után, hogy sikerült pár év alatt letarolni a volt szocialista piacot is, csak egy bódét tudna üzemeltetni. Ugyanígy ciki lehet a DC-nek, hogy egyes kiadványait akárhol jóformán zugfüzetekben (ISBN-kód ide vagy oda, 300 példány még Andorrában is az) terjesztik. Ha egy könyv bebukik, lényegtelen, a piac nem volt kész rá, de ha már eleve egy underground formában akarják terjeszteni őket, az piacvezető kiadóként olyan üzenetet is közvetíthet, hogy semmit se foglalkoznak azzal, milyen formában jelennek meg a műveik. Hasonló okok miatt olyan hapciásak a franciák/belgák is arra, miként jelenhetnek meg az ottani képregények külföldi változatai, és ha a Dynamite nem lenne a legelkurvultabb (bocs, de ez a legenyhébb kifejezés, ami lefedi) amerikai kiadó jelenleg - bármilyen jó ötleteik is legyenek - ők se mentek volna bele, hogy egy albumot Tomi méretcsökkentett tpb-ként adjon ki.
Ez egyszerű marketing. Hogy egy személyes példát mondjak, mi otthon, Szegeden, egy kilométerre lakunk az első ottani Tescótól és kétszáz méterre az Fnx áruháztól. Utóbbi egy diszkont, ahol nyers betonlapokon kell közlekedni, kézi kosár sokáig ismeretlen fogalom volt, és a termékek bazi nagy bálákban állnak a festetlen fémemelvényeken. Amúgy átlag 10%-kal olcsóbb a Tescónál és ugyanazt lehet kapni benne, sőt, a választék kicsit nagyobb is (kb. egy termetesebb Aushanéval egyezik meg). Ennek ellenére mindig a Tescóba megyünk vásárolni. Amikor egyszer megkérdeztük úgy családilag, hogy miért, egyikünk se tudta a választ. Mert azt ismertük. Arról tudtuk, hogy "ócsó", mert ez az egész Tesco imázsa. Tuskó gazdaságos = ocsó. A nem Tuskó gazdaságost meg olcsóbban kaphatnánk meg. És a vicces, hogy ez az állapot azóta sem változott.
Könyvből nem tudok limitált példányszámút kiadni, mert...
...k*a drága lenne?