Nos, azért ilyenek a játékok, mert a játékipar (és nem hiába nevezik "ipar"-nak) messze legnagyobb szeletét a konzolok teszik ki, ami viszont a 12-16 éves korosztályban nagyon elterjedt. A 12-16 éves srácok (mert azért többnyire hímnemű vásárlókról van szó) meg ha 3 percnél hosszabb időre elakadnak vhol, akkor kijelentik, hogy a játék kaki, meg milyen nehéz, inkább előszednek egy másikat. Ezért van az, hogy a szerepjátékokban ott a legnagyobb fejtörő az, hogy most a 1000-24400 + 300-600-at sebző karddal nyomkodja ész nélkül az X-et, vagy a 1200-18647 + 500-700-zal sebző csatabuzogánnyal. Igazán kemény, bőven 20 éve felettieknek már csak a japánok csinálnak konzolra, és ők se sokat. Az gazán szívatós nehézségi szintet képviselő játékok meg manapság mind a shareware kategóriában vannak, pc-n. De már azon a platformon is alig van olyan játék, ami tényleg nehéz tud lenni (és nem csak azzal, hogy harmincszor annyi hp-t ad a szörnyeknek).