Szerintem a Capcom mindig is akció orientált volt, az MGS-t meg mindig is a filmszerű és lenyűgöző hangulat jellemezte, de ez egyik sem zárja ki az igényes játékot.
Szerintem a gond ott van, amikor ezzel véget ér egy játék, de azért az MGS-t mindig is a lenyügöző karakterek, és az innovatív játékmenet jellemezte (az MGS 3 sérülésrendszere felűlmúlhatatlan), olyan sztorival, hogy az bef*satott, és ez szerintem most sem lesz másképp.
Capcomtól nekem meg a Devil May Cry, és a Resident Evil a kedvenc szériáim, habár a Resi 4 nagyban szakított az agymunkára épülő játékmenettel, de azért egy olyan játékot, ami elsőre 20 óra körüli végigviteli idővel kecsegtet, és a főhőst meg az ellenfelek majd fele egy csapással meg tudja ölni, nagyon nem nevezném Casuel Game-nek, viszont sajnos erről még fogadkozás sincs, hogy visszatérnek az alapokhoz.
A DMC meg más téma, mert az a színtiszta hagyományos értelembe vett Hack And Slash játék, amiben csak mész és gyapsz, de megmaradt az a régi játékokat visszahozó életérzés, hogy napokig gyakorlod egy-egy főellenség támadásait.
Silent Hill 4, azért ez is bőven 10 óra felett van, és habár a horror sajnos jóval visszafogotabb, mint a régiekben, azért ez sem az az egyszer kiviszed, aztán félredobod kategória, a tömény horror helyett ebben egy lélektani thrillert kaptunk, amolyan Stephen King féle történettel, négy féle befejezéssel. És ez amúgy mindig is kitérő volt, még csak trvbe se volt véve, hogy ez lenne a Silentek új irányvonala.
Amúgy már van a Silent Hill 4 óta újabb rész, a Silent Hill Origins, de erről még sajnos nem tudok nyilatkozni.