Vagy mert titkon mazochista vagy... a StarCraftot én is csak a története miatt szenvedtem végig. És szó szerint "szenvedtem". Nem tudom, miért olyan híres egy olyan játék, ahol az AI egyrészt pofátlanul csal (rád rádkényszerítik az egységléimitet, de ő lazán húszszor annyival rohangál, és százszor annyi nyersanyaggal kezd... és ez a WarCraft II hagyományát követve a kiegészítőben megtriplázódik), másrészt meg miféle stratégia az, ahol egy tetves bázist se lehet felhúzni, mert akkora körömpiszoknyi hely van? Az ember felhúz két barakkot, egy gépgyárat, és már centizheti, hova a fenébe menjenek az egységlimitet kibővítő lakóépületek, mert már egy talpalattnyi hely sincs, és még mozgasson seregeket is... állandóan a légi egységekkel kellett mennem benne. Ezért is szeretem jobban a C&C-t és az Age ofot, mert bár az előzőben az AI ostoba, mint egy fapapucs, de legalább lehet nagy csatákat vívni, az AoE-ben meg okos is a gép, és irtó hosszú, de nem üresjáratos meneteket lehet vívni vele.
Btw, a Legacy of Kain és a Tomb Raider mióta kalandjátékok? Kalandjáték a Day of the Tentacle, a régi Indy-k, a Syberia-sorozat, Post Mortem, Still Life, CSI-sorozat, Myst-széria, ilyenek. Amiben már két ellenfélnél többet meg kell ölni, az már inkább akciójáték, kalandelemekkel.
Általánosan elterjedt, hogy a konzolokat veszi az idősebb korosztály, és épp a PC játékokat nyomják a gyerekek. Nem véletlen, hogy a Pókember 2 PC verziója erősen lebutított volt a Ps2-höz képest.
Akkor most mondjam,hogy nem véletlen, hogy az egyik legfifikásabb nyugati szerepjáték,a Baldur's Gate,
valamiért egy diabloid, agyatrlan, megyek-oszt-gyakok játékként köszönt vissza, sőt, még folytatása is lett? Egyetlen nyugati játékot nem tudok a KotOR 1-2-n kívül konzolra, ami komoly agymunkát igényelne, és már azok is pofátlanul egyszerűek, még legnehezebb fokozaton is, a legnagyobb gondot a második rész agyonbonyolított befolyásrendszere okozza csak (nem játszani... kiismerni azt a rakás hisztist, akikkel megverte a főszereplőt a sors). Na jó, meg talán a Mass Effect, de azt is ugyanúgy a BioWare követte el, aki mára egymaga küzd az igényes szerepjátékok készítésével a diablo-klónok árja ellen.
Kakarotto: Nem, az Oddworld egy platformer. Olyan, mint a Mario.