De az még nem biztos, hogy évek múlva ne próbálkozna be más ezzel a formával, függetlenül attól, hogy most erre nem sok esélyt látunk.
Lehet, hogy visszajönne a Panini.
De nem túl valószínű.
Az a baj , hogy nagyon nagy az ár és az elvárható minőség aránya. Megnézel egy színes ,fényes papíros havi megjelenésű nagyobb alakú kiadványt , akkor nem értem a pókembert.
Ez egy darabig nálam is okozott fennakadást néhány évvel ezelőtt, de aztán rájöttem, hogy a Pókemberben nincsenek reklámok. Egy nagy színes-szagos magazinnak minden ötödik oldala egész oldalas reklám, ami oldalanként 2-300 000 ft, ha nem több. Alighanem akkor is nyereségesek lennének, ha egyetlen számot se adnának el. A képregények viszont a köztudatban még mindig gyereklapként vannak definiálva, vagyis nincs senki, aki reklámozna benne. Néha 1-1 játék, figura, vagy ilyesmi bejön, de pár éve a Pókemberben lévő reklámok díjának 70%-a a Marvelt illeti meg...
És még egy megjegyzés: JMS még mindig a legjobb író, a poénok nagyon ütnek...
Sose volt a legjobb író, de tényleg van pár jó poénja.
De még így is elbújhat Peter David poénjai mellett.
Én nem nagyon szoktam olvasni a Kn kommentjeit, de elég durva hangnemet ütnek meg néha. Régebben én is írogattam oda és Mano nekem is iszonyatosan felkrta az agyam. Látom nem én vagyok az egyetlen. Csak tudnám mi baj annak a srácnak.
Nincs semmi baja, csak határozottan szeretné kiirtani annak árnyékát is, hogy a képregény gyerekeknek való. Ha valaki kulturáltan ír és nem hülyeségeket, az nyugodt lehet.
Hát szerintem a gonoszai vannak olyan jók, mint egy hatalmas rinocérosz vagy egy fémkarú polip doktor.
Rettenetes különbség, hogy az általad említettek a 60-as évek elején alkotódtak, amikor még menők voltak. Ma már nyilván nem így lenne. Csakhogy JMS ma is ilyeneket talál ki.
Egyedül Morlun volt jó, bár ott is kiakasztott az "Ilyen erősen még Hulk se ütött meg soha" szöveg, hisz Hulk egyetlen ütésébe belehalna, és ezt ő is pontosan tudja.
Pókembert ő írja a legelfogadhatóbb szinten jelenleg.
Jelenleg Dan Slott, de JMS idejében szerintem Paul Jenkins sokkal jobb volt nála.
És ha belegondolok, 3 füzet (=6 rész) ára 850x3= 2550 ft
Vagy 2100, ha előfizetsz. Szerintem nagyon jó, hogy van havilap. Ha megszűnne, a könyvek is erősen visszaesnének. És mindenki jobban szeret havonta 2 sztorit olvasni, mint félévente 6-ot egyben.
akkor egy olyan nagy cég, mint a Semic miért nem mer (vagy tud) kicsit többet kockáztatni (hisz nagyobb példányszámban nekik jobban megérné jobb minőségben nyomtatni, mint Kaine-nek), vagy valami más megoldást találni a minőségre? (Másik nyomdában nyomni ezt a képregényt vagy ilyesmi.)
MIvel a saját nyomdája, így a nyomdai árrést megspórolja. Ha más nyomdában nyomná, máris drágább lenne a lap.
Ez akkor lenne teljesen igaz, ha a Semic csak Pókember képregényt adna ki és semmi mást. Na de kiadnak egy csomó más magazint is, nem? Azok nyereségéből invesztálhatnának egy kicsit a Póki képregény minőségjavításába.
Ez azért nagyon nincs így. A Semic egy üzleti vállalkozás. Ha te mondjuk órás lennél, és a digitális órákon nagy hasznod lenne, viszont a régi felhúzós órákon mindig buknál kicsit, inkább mondanád azt, hogy oké, akkor mostantól csak digitálissal fogok foglalkozni, és nem úgy gondolnád, hogy "oké, a régieken bukok havi ötvenezret, de nem baj, mert a digitálisokon keresek 150-et, így van miből fedezni". Egy cég a gazdaságtalan termékekkel leáll. Pontosan ezért tiszteletreméltó, amit a Semic csinál, mert ő VALÓBAN tett bele a Pókemberbe máshonnan, amikor a legveszteségesebb volt, csak azért, hogy maradjon képregényük is.
Plusz még ott volt az Ulti X és az F4, azokba is lett volna potenciál, mégis megszűntek, hiába volt jó a minőség + jó történet.
Akkor mit várunk a Semictől, de tényleg?
Az előző nyomdás példához illeszkedik, hogy a Panininek meg olyan megtakarítása volt, hogy az oldalakért nem kellett fizetni (az drágább, mint a jogdíj), mivel azt ők maguk adják el. Vagyis sokkal gazdaságosabban tudtak előállítani képregényeket, mégis bebuktak.