kevinkain!
Pedig ez megy mindenhol, ha észleled.Kilós kenyér már csak 90 deka,literes hígító 9 decis,2 literes üdítő 1,75l,stb.És ha utána számolsz,még drágábban is kapod meg,mint azelőtt.Ez a kapitalista, qrva világ már csak ilyen.
Tudom. A sör is már csak 0,4-es és sok helyen drágább, mint a 0,5-ös volt. Viszont a lényeg, hogy az van ráírva, hogy 0,4 és nem 0,5.
és ne vegyék meg, vagy ne nézzék meg .
És ki az a barom szerinted, aki ebbe belemenne?? Árulok valamit, amire ráírom jó nagy betűvel, hogy "Ne vedd meg, mert hiányos!!" Igazán gyümölcsöző üzletnek tűnik.
A ne vegyék meg részt csak én tettem hozzá. Az nem lenne ráírva
.
Ez igaz, de itt is van indoka. A tévében nem lehet túl erőszakos jelenetet, halált, brutalitást, nyers erőszakot bemutatni. Márpedig ma egyre több film él ezekkel (mert normális ötletük alig van már, valami extra meg kell). Azaz ezt nempoénból csinálják, hanem mert máshogy nem lehetne bemutatni, csak késő este, hajnalban. Ennek ellenére én se szeretem az ilyem megvágásokat, és az újraszinkronokat se (kivéve, ha az eredeti hanggal újraszinkronizálnak egy folytatást pl. mert valamiért ott más volt a szinkronhang, mint az elsőben).
Ez nem indok. Ha a 18-as karika kinn van a filmen és este 10 után adják, onnantól nincs olyan, hogy túl durva, mert senkinek nincs joga eldönteni, hogy a másik felnőtt ember mit nézhet és mit nem. A filmek színvonalába meg ne menjünk bele, mert eléggé OFF téma lenne
. A lényeg, hogy a brutális horrorok egy külön műfaj, amiben a brutalitás a lényeg, legyen szó filmről vagy képregényről. Van akinek ez tetszik és van, akinek nem, de nem lesz semmivel se rosszabb vagy jobb egy parás horrornál egy brutális, mert nem lehet összehasonlítani, mivel külön műfaj. Például sokan a Prédikátor képregényt is szidják a brutalitás miatt, pedig ezerszer tartalmasabb az a képregény, mint a legtöbb más, nem brutális sztori.
Meg sok film van, amit csakúgy megrövidítenek, mert több idő marad a reklámra, mint pl a Gyűrűk Urából is kivágtak párbeszédeket és egyéb részeket. Ez ugyan az az eset, ahogy a CsP is vágva volt anno.
Oké, ha ebből indulunk ki, akkor egy film is vágva van, nem kicsit, szóval akkor lehetnél elégedett, ha megkapnád az 5-10 óra teljes leforgatott, használható anyagot, mert egy csomó mindent kivágnak a végső filmekből.
Ugyanígy egy albumnál, akkor a lemezről lehagyott kb.5 dalt, más keverést, alternatív vagy akusztikus verziókat, egyebeket is hiányolhatnád.
Én nem szoktam játszani, de ahogy hallom a játékok is "meg vannak vágva", és úgy kell külön pénzért pályákat venni hozzá, vagy fejlesztéseket, vagy micsoda.
Talán épp a képregényre a legigazabb, amit írsz, de ha így nézed, az is "meg van vágva", már az alkotó által, amikor kitalálja, hogy milyen jelenteket fog bemutatni, megrajzolni.
Ez ezért elég túlzás, mert a film nem a felvételt jelenti, hanem az alkotást, amit a forgatókönyvíró és a rendező... a végső formájába csinál, úgy mint képregényeknél az író és a rajzoló csinál egy végső változatot. Az az ő szellemi termékük és nem a munkafolyamat közben felhalmozott nyers dolgok azok, amit az emberek meg akarnak kapni. És azt másnak egyszerűen nincs joga módosítani.
Ugyan ez igaz a zenére is. A játékokban a DLC-k meg kiadótól függenek, hogy az valóban plusz tartalom, vagy kivágott rész extra pénzért. De ott legalább nem mondják, hogy mindent megkap az ember, mert egyértelmű, hogy mi van benne és mi nincs, ha megveszi valahol.
Volt hogy egy filmet szidtam, mert gagyi volt. És mikor rájöttem, hogy megvágták, megnéztem a vágatlan verziót, és rájöttem, hogy közel sem olyan rossz, sőt. Ugyan ez lehetne a képregényeknél és bármely más alkotásoknál is: Valami lehet értelmetlen vagy gagyi lesz megvágva, de ha nem tudni, hogy vágva van, akkor az alkotókat szidják, akik nem tehetnek róla.
Egyébként meg senki sem szereti, ha megvágják bármilyen munkáját, ez egyszerűen csak egy szükséges rossz, amivel nincs mit tenni.
Ezt inkább úgy kell nézni a képregényeknél, hogy vagy úgy jelenhetett volna meg, vagy sehogy sem. És akkor még nem is beszéltünk olyan dolgokról, amikor azért maradt ki oldal, mert egyszerűen nem kapták meg hozzá a nyomdai filmet. Azaz nem volt miből kinyomtatni. És akkoriban még a szkenner is csak a nagy nyomdáknál, meg speckó helyeken volt, DE még akor sem beszéltünk arról, hogy nem biztos hogy lett volna hozzá eredeti, amit be tudnak szkennelni. Úgy tudom az elején sokszor "vakon" kellett dolgozniuk, mert nem volt eredeti példány, így pl. felcserélődhetett véletlenül két oldal, vagy kimaradt úgy, hogy észre sem vették.
Mindent meg lehet oldani, ha nagyon akarják: egy dupla oldal elfektetve van, az első oldal a címlap hátuljára kerül, reklámokat tesznek bele, amivel ellensúlyozzák a több oldal extra költségét, vagy egyszerűen csak úgy vágják, hogy a következő szám az előző utolsó történetének a félbehagyásától kezdődik (PPP-ben, a Végtelen történetekben és tudtommal valamelyik korábbi képregényben is volt ilyen)... de ha sehogy se tudják megoldani, akkor tüntessék fel, hogy ebből a történetből hiányzik egy oldal és kész. Ez így lenne korrekt.
Ha véletlenül történt, vagy önhibájukon kívül, akkor az egy szerencsétlen baleset. Mindenki hibázhat.
Még annyival egészíteném ki, hogy több esetben azért is volt kivágva pár oldal, mert olyan dolog szerepelt rajta, ami nem tartozott szorosan a fő történethez, hanem egy olyan történethez tartozott ami nem jelent meg előtte és utána sem tervezték, és csak összezavarta volna az olvasókat. Ilyenre sokszor volt példa a régi X-Men sorozatban is. Mellékesen jegyzem meg, hogy a jövő évi PPP-ben is lesz olyan sztori, amiből több oldalt is kihagyunk, mert nem fog megjelenni az a történet, amihez kapcsolódik. Tehát a mai napig van ilyenre példa, és mint látjátok, nem véletlenül vannak kihagyva ezek az oldalak. De ettől még ugyanannyira élvezhető marad a történet, és az így nyert plusz helyekre jöhetnek olyan extrák, amik másképpen nem biztos, hogy belekerülnének egy-egy számba.
Ez viszont érdekes kérdés, amibe valóban nem gondoltam bele eddig. Mert úgy valóban indokolt lehetne a vágás. Bár láttam már, hogy az ilyen eseteknél egy rövid magyarázat szokott lenni a lap alján, szóval nem igazán örülök neki, de ha lesz ilyen, jó lenne feltüntetni valahol (mondjuk ahol a számok vannak felsorolva egy rövid bekezdésben, hogy honnan, hány oldal és miért lett kivágva). Meg persze a kérdés: milyen extra lenne helyette
.
De felteszek egy egyszerű kérdést: szidták páran a Kingpint, hogy miért ilyen kicsi a képregények mérete, miért nem az eredeti standard szerinti. Nekik ez olyan, mint a megvágás, szükséges rossz. Sok embernek nem tetszik, de két lehetőség volt: vagy így, vagy sokkal kevesebb képregény, esetleg semmi.
Erre is csak azt tudom mondani, hogy ez egyértelmű. Ránéz valaki a füzetre és látja, hogy mekkora és az alapján tudja eldönteni, hogy megveszi-e vagy sem. Vagyis ha megveszi, azt kapja a pénzéért, amit várt.
Ebben van igazság, de nem ilyen egyszerű a helyzet. A 16 oldalas ívből füzet készítésnek van egy metódusa. Ha van hozzá egy 4 oldalas plusz, akkor már máshogy kell csinálni, bonyolítja a folyamatot, szóval ez nem úgy megy, hogy "akkor csak negyedannyiba kerül", mert úgy több vele a munka, bele kell hordani, bedugni a helyére, stb.
Reklám: hát nézz meg egy akkori képregényt. Már akkor sem tolongtak sorokban a reklámhelyekért. A képregény még kevésbé volt elfogadott, mint most, és akkor még tényleg csak gyerekeknek való műfajként tekintettek rá. Nem sok reklámértéket képviselt.
Ilyen részletekbe menően valóban nem látok bele. Bár ha nem az a cél, hogy növeljék a bevételt, hanem csak az, hogy kompenzálják az extra költségeket, akkor igen olcsón tudtak volna reklámhelyet biztosítani. A gyerekek meg remek reklámcélközönség, mert rájuk bármit rá lehet sózni és majd duzzog a szüleinek, míg meg nem kapja
.
De ez csak egy ötlet, szal lehet tévedek, mert nem vagyok ebben benne
.
A Paninitől szerzi be, nem a Marveltől. Ha közvetlenül a Marveltől szerezné be, az kb. a duplájába kerülne, és jóóóval tovább tartana. Lásd a Marvel+os tartó tokok esetét, amit az amcsiknak kell jóváhagyni, és azóta sincs belőle semmi. Mert ők nem ezzel foglalkoznak, azért is passzolták le a Panininek a nemzetközi terjesztést.
Értem. Bár a lényegen nem változtat, hogy a Kingpin nem vakon követ egy másik kiadást, hanem válogat és van is lehetősége rá
.
Bár mondtad, hogy nem szidni akarod a régi Semic (vagy akkor még Kandi-lapok) kiadót, de azt azért hozzá kell tenni, hogy ez még abban az időszakban volt, amikor még éppenhogycsak kinyitottuk az országot a nyugat felé, és bár találkoztak sokan a Marvel képregényekkel, azért elég kevés ismeretük volt arról, hogy mit is kellene kiadni és hogyan. A sztorik nagy részét alig ismerték, így teljesen logikus volt egy olyan országot lemásolni, ahol már többé-kevésbé be voltak járatva ezek a képregények. Pláne nagy segítség volt nekik, hogy azoknak a kiadóknak voltak magyar érdekeltségeik, hiszen itt nyomtatták nálunk a képregényeiket (ezért lehet találni a mai napig olyan rengeteg skandináv és német nyelvű képregényt az országban). Tehát eléggé benne volt a vakon követésben a kényszer is.
Én nem a magyar kiadást szidtam (bár lehet úgy tűnhetett
), hanem azt szidtam, aki megvágta a dolgokat. Megértem, hogy akkor csak erre volt lehetőség és ha ők már a vágottat kapták, arról ők nem tehettek. Szóval, ha esetleg valaki magára vette, aki anno a CsP-n dolgozott, attól elnézést kérek
.
Ha a te logikáddal nézem ezt, akkor háborognod kéne, hogy hogy merészeltek így megvágni egy 22 oldalas történetet, hogy 6 oldal lett belőle.
Ez mondjuk valóban nézőpont kérdése, de most megnéztem és az Amazing számoknál csak 3 darab van feltüntetve, vagyis az a plusz szám (559) még oda sincs írva, vagyis nem hazudták azt, hogy 4 sztori van benne, hanem leírták, hogy 3 van és erre a végére bónusznak egy kis meglepetés került. Ráadásul az csak 4 oldal, így egyértelmű, hogy nem egy teljes füzet, míg 21-22 oldalnál az ember nem kezdi számolgatni a lapokat
.
Szóval a lényeg az őszinteség és egyértelműség. Ha az megvan, akkor nyugodtan csinálhat bármit a kiadó, mert nem ver át senkit
.
És bocs a hosszú hozzászólásért, de a vágott dolgok meg a cenzúra nálam egy elég kényes téma
.