Sepi, én értelek csak nem értek egyet. Valamiért fórumon sokszor összemosódik a kettő.
Szerintem az a fajta megcsömörlöttség ami valóban jellemző a Hollywoodi blockbusterek irányába a legtöbb filmes portál részéről, teljesen jogos. Az is, hogy ezek helyett elkezdenek az egyéb filmes formákkal foglalkozni, keresni az ettől eltérő produktumokat uram bocsá, művészfilmeket.
Már a legelső kommentben is erre reagáltam, hogy az ami szerinted "többet várnak a filmektől, mint ami", az szerintem egy minimális elvárható szint, amit ha nem nyújt egy film (vagy bármi), akkor az ront az élvezhetőségéből.
Mint írtam, majd a megtekintés után eldöntöm, szerintem ebbe esik-e.
De attól még, hogy az életrajzi film, vagy dráma, háborús, stb, akkor is el lehet róluk mondani, hogy a legtöbbnek alapból nem adtál volna díjat, mert annyira nem volt kiemelkedő.
De a Whiplashnak, a Mindenség elméletének, a Kódjátszmának én is adtam volna díjat. Nem tudom, ezek közül melyikek kapták meg végül, de felkapott filmek voltak, szerintem joggal.
Ezek szerintem is értékesebb filmek, mint az évi 36. szuperhős mozi, aminek akármelyik néző megírhatta volna a forgatókönyvét. Ugyanúgy szeretem ezeket a filmeket is (vagy mondjuk úgy, egy részüket), de ahogy te mondtad, kezeljük a helyén őket.
A te általad felhozott példákból is az látszik, hogy az Oscar reagál a közönség igényeire, és nem egy elfuserált sznob parádé. Amúgy meg nyilván nem tökéletes a rendszer, sőt ezer sebből vérzik, DiCapriótól sokkal jelentősebb alakok sem kaptak még Oscart. Nem mintha ez egyébként bármennyit is számítana.