Abszolút nem hiszem el, egy igen nagy marhaság volt az a film. Ha nincs benne a Madárijesztő, aki egy baromi jó színész, az egész egy kukábavaló tré lett volna. Eredetiség nulla, a végén a nagy látványos jelenet csak azért, mert ez elvárható egy ilyen filmtől, de se a karakterek, se a cselekmény, se a városképbe nem illett bele.
Tomi, a személyes tetszésed, nem tetszésed itt abszolúte nem érdekel senkit. Ne befolyásoljanak már egy általános véleményt. Nézzük csak: IMDB top 107. film. 260 ezer szavazat. 8,3. pont. Ez bizony egy nagyon erős eredmény. és ne gyere nekem azzal, hogy imdb, így, meg úgy. Az van, hogy világszinten még mindig az imdb alapján lehet lemérni a legszélesebb körben, hogy az embereknek mennyire tetszett a film, avagy sem.
Nem is azt mondtam, hogy csakis rájuk építenek, csak azt, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni őket. Az egész onnan indult, ha emlékszel, hogy a képregényfilm, mint olyan, kicsit külön kategória.
te azt mondtad, hogy a képregényfilmek bevételeinek nagy részét a képregényes pénztárcák adják. Ezért kell külön kezelni őket mondjuk egy játék, vagy regény adaptációtól. Ez nyilvánvalóan nincs így, de már komolyan azt tudom tanácsolni, hogy kérdezz meg valami box office szakértőt, ha már nekem nem hiszel.
És ez mit bizonyít? Hogy ott volt mindenki, aki létezik, mégis bukta volt a film? Miért? Mert csak a képregényesek értették meg, vagy ők sem? Vagyis senki se nézte meg többször? Vagyis nem lehet pusztán "mindenkire" építeni egy képregényfilmet, mert az kevés, ha a fanokat nem szolgálja ki eléggé?
Mivan?
Ezeket az én mondandómból hogy logikáztad ki? Vagy nem értetted meg, vagy szándékosan elferdítetted. A Watchmen bukásának lényege az, hogy gyaníthatóan minden képregényes ott volt, és őket kielégítette dolog, mert ettől képregényhűbb filmet nem nagyon lehetett volna csinálni, a film mégis nagy bukta lett, mert a nagyközönséget nem érdekelte a dolog. Tehát a watchmen bevétele tökéletesen jó lehetőség arra, hogy lemérd, mennyire keveset tesz hozzá a bevételekhez még egy hatalmas létszámú rajongótábor is.
Ugyanez a Hulknál. Nagy rendező, nagy reklám, elment mindenki megnézni, mégis bukta volt, mert a képregényeseknek nem tetszett, így nem mentek el újra.
Hihetetlen, mennyire a saját nézeteidet látod bele a puszta adatokba.
Csak annyira, amennyire elismered, hogy minden Dragonball rajongó megnézte a Dragonballt... nem kell messzire menni: hiába full fan valaki, ha a trailer taszít, már dacból sem fogja megnézni a filmet, csak letölti legfeljebb.
Jah, igen. Csak ez az egész ott bukik meg a PoP-nál, hogy annak az előzetes, reklámjai egy normális popcorn filmet ígértek, míg a DB előzetesei mindenki szemében, rajongók, nem rajongók szemében egyaránt kínos röhögőgörcsöt váltott ki és az első gondolat, ami eszükbe jutott a "szánalmasan kaki" volt. A PoP reklámkampányát messze nem fogadták rosszul, tehát valószínűleg a rajongók ott voltak a moziban, míg a Db-t mindenki megvetette. Még szép, hogy arra nem mentek el a rajongók.
Vagy csak nem akarod megérteni az újvilágot.
bagoly mondja...
Hol akarod már a mozis bevételeket alapul venni? Nézz körül. A képregényfilmek bevételének mindössze 10%-át adják az eladott mozijegyek. A maradékot a DVD (megvesz egy mezei néző egy díszdobozos verziót - miután a sima már kijött? Vagy egy második kiadást, mert 8 perccel több van rajta, mint az első kiadáson? Hát nem!)
Tomi, a beszélgetés végig a mozis buktákon, bevételeken folyik nem a dvd eladásokon, jelmez eladásokon, figura eladásokon, süti eladásokon, meg ilyesmik. Amikor egy filmre azt mondják bukta, a mozis bevételek alapján mondják, semmi más alapján. Hidd el, a Sup. returns sem volt bukta a dvd, meg többi eladások után, mégis mindenki annak könyveli el, mert a moziban megbukott. Ezért lehetséges az, hogy van x film, bukta, évekig semmi, aztán mégis belevágnak a folytatásba, mert időközben dvd-n, meg máshol visszahozta az árát. De ne felejtsd el, hogy amikor filmet csinálnak, a film költségvetését nem azok alapján határozzák meg, "hogy ó, dobjunk rá 150 milliót, nem baj, ha mozikban hoz összesen 100-at, majd a dvd-n, meg figurákon visszajön az ára". Nem. Az egész kalkulálás a mozis bevételekre megy elsősorban, minden más csak plusz.
És hidd el, azért olyan méregdrága díszdoboz nem adnak el semmiből, hogy az olyan nagy részét adhatná az összbevételnek.
Mindez minek köszönhető? Hogy van egy stabil fanbázis, semmi másnak, akikre lehet építeni.
Ez igaz, de továbbra is a mozibevételekről volna ugyebár szó, ott pedig érdekes, hogy ne jelenik meg ilyen betonerősen az a fanbázis, ahogy te elkönyveled.
Csakhogy itt ferdítesz, mert neked azt kéne bizonygatnod, hogy melyik az a képregényfilm, ami nagy siker volt, de nem volt képregényhű!
ez benne van az alkotmányban?
De alapjában véve akkor is úgy kell elkészíteni az ilyeneket, hogy a fanbázist kielégítse. Nem hiszed? Melyikek voltak a legnépszerűbbek? Pókember 1-2, X-Men 2, Vasember. A Vasember nem téma, mert gyakorlatilag egy robotos film, ami tényleg minden gyereknek bejön. De a Pókembert és az X-Ment a rajongók vitték odáig, hogy már a nyitó hétvégén minden rekordot megdöntöttek, vagyis nem 30 milláról indult a buli, hanem 110-ről.
Azért a legnépszerűbb karakterek helyzete a pozitív irányba kicsit más. Egy Pókember, vagy X-Men nem csak a képregényeseket érdekel, mivel hiába nem olvas xy semmit, így általánosságban szereti őket, érdekli őket, elmennek és megnézik. ISmét tökéletes példa a batman begins és a Sup. Returns. MIndkettő olyan karakter, hogy a nem képregényesek körében is komoly érdeklődést válthatna ki, ha nem lenne a nem képregényeseknek, a nagyközönségnek valami előítéletük a filmmel szemben. A BB és a SR sem érdekelte a nagyközönséget, mivel mindkét karakter korábbi filmjei hatalmas csalódást keltettek. Ezért nem is mentek el rá. Így nem nagy túlzás azt mondani, hogy az ő bevételeik egy jelentős részét a rajongói bázis adta. És ők ketten a legnépszerűbb hősök köré tartoznak a képregényeseknél, általánosságban. Nézd meg a bevételeiket. Hol vannka azok a pókember 800-900 millióihoz képest? Sehol. Ismétlem, miért sehol? Mert a nagyközönséget nem érdekelték. És még azt sem hozhatod fel érvnek, hogy azért buktak, mert rosszak voltak és csalódást okoztak a képregényeseknek. A SR. esetleg, de a BB mint látható, nemhogy a képregényeseknek, de a világ nagy részének baromira bejött. Akárhány BB fant ismerek, mindneki elégedett volt a Nolan filmekkel. Sőt. Többek között ezért fordulhatott elő, hogy a TDK bevételei a BB-hez képest megsokszorozódtak, mert mindneki rájött, hogy vazzeh, kár volt kihagyni ezt moziban, mert jó film. (plusz heath Ledger halála is sokat dobott a bevételen az igaz)
Pókember: 100 milliós bevétel. Miért? Fanok ott vannak, átlagemberek ismerik. Fenegyerek: kolosszális bukta. Miért? Fanok kevesen ismerik, mások semennyire. Amerikában jobban ismerik? Alig. Rajongói sokan vannak? Sokan bizony.
Egen. Sokan vannak sokan? Sokan.
Pókember: 800 milliós bevétel
Fenegyerek: 170 milliós bevétel. Ha olyan sok Fenegyerek fan van a világon, akkor miért ilyen alacsonyak a bevételek?
ja, és részemről nem írok már több dolgot a témában, már így túl sok időt áldoztam egy parttalan vitára.