Egyszerűsítés végett, mert tudom, hogy tényleg nem jön át az analógia:
Mutáns regisztrációs törvény (film, képregény, rajzfilm, akármi: mindegyikben ugyanaz) = faji összeírás; ergo = náci zsidótörvények a harmincas évekből
Polgárháborós szuperhumán regisztrációs törvény = kussaztteszedamitazállmmondvagyegyéletrelesittelünk = McCarthy-éra és/vagy Bush II Patriot Act-je (bár ez utóbbiban ott van a "súgd be a szomszédodat még ma" kedves bolsevik utánérzése is)
Nyugi, [hosszú cenzúra] tanítják a XX. századot (nem csak itt,
mindenhol) történelemből, ezért kell sajna ezeket az amúgy igen szembeötlő analógiákat magyarázni sokszor.
Az X2-film az első rész legelején felbukkant erős Holokauszt-sémát vitte tovább, gyakorlatilag egy látványos robbantásokkal telerakott II. világháborús film próbált lenni az akkori európai faji kérdések feszegetésével. (Iskola lerohanása egy az egyben egy SS-tisztogatásra hajazott.) Meg egy rakás belezsúfolt akciójelenettel és egy kötelező pucér Rebecca Romijnnal, mert hát valami kell a nagyközönségnek is, ugye.
(Mondjuk fura is, hogy eltelt évtizedben a fotelnácik nem szedték még szét és kiáltották ki cionista propagandának, mint a nem is annak szánt 300-at, ami meg egy akkora benyalás a republikánus/konzervatív autokrata modellnek, hogy a nyelőcsövön jön ki a vége.
)