Na végül is örülök, hogy felvetetted mert én meg a technikai sportokat nem becsülöm, mert ott nem te versenyzel hanem az autód, meg az a sok szerelő akik nélkül a kocsi meg se mozdulna.
Ez baromira nem igaz, mert jó pilóta nélkül szart sem érsz az autóddal. Ha téged most beleültetnénk Vettel Red Bulljába, nem hiszem, hogy megnyernéd a világbajnokságot. Tény, hogy számít az is, hogy kinek van jobb autója, ez benne van a technikai sportokban, de a legjobb autóba nem engednek csak úgy akárkit beülni.
Csak a legjobbak kerülhetnek a legjobb csapatokhoz. Mellesleg ezek a srácok nem hobbivezetők, hanem iszonyú profi szinten tudnak vezetni. Az F1 az autósportok csúcsa, vagyis aki ide kerül, az a világ legjobb pilótái között van számontartva. És a pilótáknak nem csak az a dolguk, hogy körözgessenek a versenyeken, hanem aktívan részt vesznek az autó fejlesztésében, az ő visszajelzéseikből tudják a mérnökök, hogy mit kell változtatni/ fejleszteni, hogy még gyorsabb legyen az autó. Az F1 csapatsport, de ez nem jelenti azt hogy a pilóta szerepét el lehet bagatelizálni.
Ha azt hiszed, olyan könnyű autóversenyezni, meg szerinted "nem sport", akkor javaslom, próbálj ki egy F1-es szimulátor játékot (pc-re és konzolra is megjelent számtalan játék a témában), és próbálj megnyerni egy 60-70 körös versenyt úgy, hogy kikapcsolod a vezetéstechnikai segítségeket, és valós versenyszimulációt állítasz be.
Meg fogsz lepődni, mekkora koncentrációt igényel másfél-két órán keresztül. Első alkalomal körbe se fogsz tudni menni a pályán. (És akkor ez még csak szimuláció, vagyis nem vagy kitéve rendszeresen 3-5 G-s erőhatásoknak, nincs +50 fok a pilótafülkében, nem kínoz magas páratartalom, stb.)
Csak úgy érdekességképpen, így néz ki egy F1-es kormány:
Nem elég a vezetésre odafigyelniük, menet közben időnként mindenféle biszbaszokat is kell tekergetni meg nyomogatni.
Arra mondjuk kíváncsi lennék, milyen módszerekkel edzenek az F1 pilóták.
Amennyire tudom, főleg konditeremben edzenek, de van aki szokott futni, bringázni is mellette. Végeznek speciáls gyakorlatokat is, mert náluk pl fontos hogy a nyakizmaikat megerősítsék a kanyarokban fellépő nagy oldalirányú terhelések miatt, úgyhogy arra is gyúrnak rendesen. De különben ezek a versenyzők gyerekkoruk óta az autóversenyzéssel foglalkoznak, úgyhogy a kondizás mellett a sok vezetés is hozzájárul, hogy a testük hozzászokik a nagy erőhatásokhoz.
Azért az fura, hogy nem keresnek egy befektetési tanácsadót...
Naja.
Lehet, hogy még annyi eszük sincs?
Morbius: ez a videó marha jó.