Akkor Barichello...
Hosszú éveken át ő volt a "brazil izé Schumacher mellett", akinek kb. akkor jegyeztük meg a nevét, ha vmi oknál fogva ő lett az első. Ilyenkor gratuláltunk neki, és igen, engem is mélyen meghatott, amikor élete első GP-győzelmén örömkönnyektől áztatott arccal lengette hazája zászlaját a dobogó tetején a német nagydíjon... ez az egyetlen momentum, ami megmaradt bennem az egész 2000-es sorozatból.
A csapata szorította háttérbe, ezt aláírom. De ne feledjük, hogy azért vették fel eleve, mert kellett valaki, akinek nincsenek különösebb ambíciói, és bőven elvan azzal, hogy a bajnok hátsóját fedezi a futamokon. Ezt a feladatát tökéletesen ellátta. És mellé hatalmas, a jelenlegi mezőnyben a legnagyobb tapasztalatra tette szert.
De mi lett vele, miután lecserélték a másik, kissé álmodozóbb brazilra? Nos... eltűnt, örült, amikor pontot szerzett. Ezt ráfogta a kocsira, a mérnökökre, mindenkire, de ha végigbogarásznánk a futamjait, láthatjuk, hogy a csapattársa gyakorlatilag mindig előtte végzett. (Emlékeztek még 2007-re, ahol Barichello egy árva pontot se tudott összeszedni?) Barichellonak a tapasztalatára volt szükség a csapatban. De a futamokon látszott, az a versenyen édeskevés.
Button... amikor indult - az se most volt - ő volt a legnagyobb reménység a mezőnyben. Az akkori ifjoncok közül amúgy tényleg ő az egyetlen, aki megmaradt. (Zonta, Gené... közel egy időben kezdtek, de ki emlékszik már rájuk?) Amikor a Hondához került (akkor még BAR névvel futottak), akkor Villeneuve mellett egyértelműen ő volt az, aki jobb volt, akkor gondolta azt mindenki, hogy a volt világbajnok helyett ő fogja majd felhúzni a csapatot. Nem így történt. Az eltelt hat év alatt lassan kiégett, beleszürkült a hátsó részlegbe. De nála még el tudom képzelni, hogy esetleg még feltámad benne a tűz... de enni év folyamatos mellőzés és hátul bukdácsolás után ez is kétséges. Ő is már lassan 30 éves, kezd a sportág kiöregedő ágába kerülni. Vagy összekapja magát most, hogy a mezőny - az eddigi tesztek és az időmérő alapján - legütőképesebb kocsiját tolták alá, vagy végleg lehúzhatja a rolót. De valószínűleg az utóbbi lesz a helyzet, ugyanis tavaly fordult meg a dolog, és már Barichello is jobb volt nem egyszer nála. Én azt vallom, hogy valójában Button romlott inkább le, mint Rubinho javult fel.
Ezek után igen, én ki merem jelenteni, hogy ha egy Hamilton, Rosberg, Vettel, esetleg Kubica, vagy egy valami oknál érdeklődését visszanyert Raikönnen ülne be abba a kocsiba, szénné alázná a mostani páros idejét. És igen, Massát nem írom ide, mert ő is olyan pilóta, hogy ha olyan hangulatban van, akkor a kétségtelenül erős Ferrarit meg tudja tolni, de amúgy legjobb esetben is egy ügyes közepes pilóta. Ha Rakönnen nem állna mostanában vmiért olyan lesz*om alapon az F1-hez, esélye se lett volna tavaly a címért versenyezni.