Na igen, akkor már emiatt se kéne Hollywoodnak úgy kezelni a műfajt, mintha a seggükből rántották volna elő, és milyen hatalmas jót tesznek azzal egy sikeres sorozatnak, ha csinálnak belőle egy pocsék filmadaptációt.
Habá pont ezzel jött párhuzamosan az is, hogy a jjátékprogramok iparága is elkezdett szenvedni a nagy költségvetésű filmek betegségeitől, ma már alig van olyan gamma, ami nem folytatás, és beindult a remake/reboot láz is, sok széria meg egész mélyre süllyedt régi dicsfényétől (jó példa erre az egyik kedvenc sorozatom, a Silent Hill bérmunkába adása).
habár itt még mindig van jópár pofa, aki tartja a frontot.
Jó péda erre Kamija Hideki (Resident Evil 2, Devil May Cry, Okami), aki pár évente felforgatja az egész játékipart egy-egy új munkájával, és sose állt le egy szériánál, hanem mindig valami teljesen újszerűn töri a fejét.
Vagy Fumito Ueda aki csak 4-5 évente rukkol elő valamivel, de akkor olyannal, hogy mindenkinek padlót fog az áll, és ismét rácsodálkoznak, hogy van műszészi szint a játékprogramokban is (Ico, Shadow Of The Colossus, The Last Guardian).
De figyelemre méltó szerzet még Kazunori Yamauchi (Gran Tourismo széria), és Hideo Kojima (Metal Gear széria) is, akik már egyetlen szérián dolgoznak közel 20 éve, mégse engedtek lejjebb a szinvonalból. Folyamatosan az élvonalban vannak a játékaik, és egyetlen megingás, félresikerült rész, anyagi, vagy kritikai kudarc sincs a hátuk mögött.
De hogy ne csak japánokat említsek (habár még mindig azt tartom a konzolos piac csúcsának), ott van a frania David Cage (Omikron, Fahrenheit, Heavy Rain), aki szintén mindig újszerüt, és maximálisan egyedit alkot.
Szóval azért nincs itt pangás tehetségekből, és ezek az alkotók sose az anyagiakat tartották szem elött, mivel játékaik maximálisan szembementek (és mennek) az aktuális trendekkel, és kompromisszumok nélkül megalkották azt, amit ők elképzeltek.
Ja és ha már szóba került a filmes átjárás, arra is volt már példa.
Az Immortal című francia sci-finek a Quantic Dream készítette a számítógépes utómunkáit (ez a banda fejlesztette az Omikron, Fahreinheit, Heavy Rain triót).
Reuben Langdon pedig részt vett az Avatar készítésében (ő jelenleg a Capcom legfelkapottam Mocap, és szinkronszínésze, többek közt ő játszotta Dantét, és Chriss-t, és szinte minden capcom játék mocapelését az ő studiójában veszik fel).