Szerző Téma: Videojátékok  (Megtekintve 656806 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ben Reilly

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 16535
Re:Videojátékok
« Válasz #3080 Dátum: 2011. Május 04. - 15:49:24 »

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3081 Dátum: 2011. Május 05. - 15:49:36 »
A további véleményeddel teljesen egyetértek, de azt te sem tagadhatod, hogy minél több pénz van egy ilyen alkotásban, annál jobb szakemberek dolgoznak rajta. És az "pénznyelő" lista alján általában a rajzfilmek és játékok vannak.
Szerintem ez egy hibás meglátás, és nem az anyagi része miatt.
Ez ugye nagyjábol azt feltételezi, mintha mindenki arról álmodna, hogy nagy filmeket rendezzen, és akinek nem jön össze, az elmegy rajzfilmesnek, és akinek az se, az meg játékprogramokat készít.
Nagyon sok olyan alkotó van (főleg jappánban), aki nem másodlagos műfajként tekint a rajzfilmre, vagy a játékprogramra, hanem észreveszi az abból adodó eltérő történetmesélési lehetőséget, és azért dolgozik abban, mert ezt szereti.
Ahogyan a képregény esetében sem csak lecsúszott írók, és rajzolók vannak.
meg ugye ez azt feltételezi, hogy akkor a legjobb filmes szakemberek Hollywoodban vannak, és a nagyköltségvetésű blockbustereken dolgoznak, de ez valahogy mégse látszik az eredményen.

holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #3082 Dátum: 2011. Május 05. - 16:10:02 »
meg ugye ez azt feltételezi, hogy akkor a legjobb filmes szakemberek Hollywoodban vannak, és a nagyköltségvetésű blockbustereken dolgoznak, de ez valahogy mégse látszik az eredményen.
Ez nemcsak feltételezés. :) Az eredmény pedig attól függ, hogy mit is veszünk annak. Hollywood célja a bevétel. A blockbusterek célja a bevétel. Nem a művészi értékekre törekednek (talán csak a legnagyobbak, akiknek a pénz már nem számít, mert annyit kerestek már, de még náluk is ott a kockázat,  1-2 bukás és örökre leírják az embert, és ha nagyon az Esztétika szemszögéből nézzük, a legtöbb ilyen próbálkozás is inkább giccses magamutogatás és nem művészi alkotás) hanem a bevételre...
Egyébként szubjektív véleményem szerint a Hongkongi stúdiókban vannak a legjobb szakemberek, de valószínű csak azért, mert nekem nagyon bejön az a stílus, amit ők kialakítottak...

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #3083 Dátum: 2011. Május 05. - 16:19:10 »
Szerintem meg azért, mert a filmekből van a legtöbb zsé, és aki van annyira jó alkotó, azt úgyis behúzzák magukhoz a filmesek. Ha meg ötvenszer többet keres, mint más írásból, hülye lenne máshol dolgozni.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3084 Dátum: 2011. Május 05. - 16:30:12 »
Akira Yamaoka is zseniális, mégse húzták be (viszont csinált egy önálló albumot, ami pocsék sz*r lett).
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 05. - 16:35:19 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #3085 Dátum: 2011. Május 05. - 16:32:27 »
Ő nem író. Zenészként pedig a maga műfajában zseniális, kétségtelen, de általános filmzenékre nem biztos, hogy jó - amit éppen a saját lemeze bizonyít. Egyszer mondta különben, hogy ez az ő műfaja, a SH zenék nem kedvencek neki. :)

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3086 Dátum: 2011. Május 05. - 16:37:50 »
Hideo Kojima kifejezetten elutasította a filmes ajánlatokat, és ő rendező.
Egyszer mondta különben, hogy ez az ő műfaja
Én is pont ezt írtam, hogy marha sok kiválló alkotó ezért dolgozik játékprogramokon.

pepo05

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 8562
  • Felicia Hardy Lover
Re:Videojátékok
« Válasz #3087 Dátum: 2011. Május 05. - 18:40:04 »
Összességében egy nagyon sikeres játék már több pénzt termel, mint egy nagyon sikeres film. Vagy tévedek?
"Az elme mindig hamarabb adja fel, mint a test. A titok nyitja, hogy az elméd neked dolgozzon és ne ellened"

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #3088 Dátum: 2011. Május 05. - 20:32:15 »
GTA IV nyitó eladási adat: félmilliárd dollár.

pepo05

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 8562
  • Felicia Hardy Lover
Re:Videojátékok
« Válasz #3089 Dátum: 2011. Május 06. - 00:08:43 »
Na tessék. Lehet felületesen olvastam, de akkor az nem lehet érv, hogy hollywood elszív minden tehetséget, mert ott több a pénz.
"Az elme mindig hamarabb adja fel, mint a test. A titok nyitja, hogy az elméd neked dolgozzon és ne ellened"

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3090 Dátum: 2011. Május 06. - 07:45:55 »
Na igen, akkor már emiatt se kéne Hollywoodnak úgy kezelni a műfajt, mintha a seggükből rántották volna elő, és milyen hatalmas jót tesznek azzal egy sikeres sorozatnak, ha csinálnak belőle egy pocsék filmadaptációt.
Habá pont ezzel jött párhuzamosan az is, hogy a jjátékprogramok iparága is elkezdett szenvedni a nagy költségvetésű filmek betegségeitől, ma már alig van olyan gamma, ami nem folytatás, és beindult a remake/reboot láz is, sok széria meg egész mélyre süllyedt régi dicsfényétől (jó példa erre az egyik kedvenc sorozatom, a Silent Hill bérmunkába adása).
habár itt még mindig van jópár pofa, aki tartja a frontot.

Jó péda erre Kamija Hideki (Resident Evil 2, Devil May Cry, Okami), aki pár évente felforgatja az egész játékipart egy-egy új munkájával, és sose állt le egy szériánál, hanem mindig valami teljesen újszerűn töri a fejét.
Vagy Fumito Ueda aki csak 4-5 évente rukkol elő valamivel, de akkor olyannal, hogy mindenkinek padlót fog az áll, és ismét rácsodálkoznak, hogy van műszészi szint a játékprogramokban is (Ico, Shadow Of The Colossus, The Last Guardian).
De figyelemre méltó szerzet még Kazunori Yamauchi (Gran Tourismo széria), és Hideo Kojima (Metal Gear széria) is, akik már egyetlen szérián dolgoznak közel 20 éve, mégse engedtek lejjebb a szinvonalból. Folyamatosan az élvonalban vannak a játékaik, és egyetlen megingás, félresikerült rész, anyagi, vagy kritikai kudarc sincs a hátuk mögött.
De hogy ne csak japánokat említsek (habár még mindig azt tartom a konzolos piac csúcsának), ott van a frania David Cage (Omikron, Fahrenheit, Heavy Rain), aki szintén mindig újszerüt, és maximálisan egyedit alkot.
Szóval azért nincs itt pangás tehetségekből, és ezek az alkotók sose az anyagiakat tartották szem elött, mivel játékaik maximálisan szembementek (és mennek) az aktuális trendekkel, és kompromisszumok nélkül megalkották azt, amit ők elképzeltek.

Ja és ha már szóba került a filmes átjárás, arra is volt már példa.
Az Immortal című francia sci-finek a Quantic Dream készítette a számítógépes utómunkáit (ez a banda fejlesztette az Omikron, Fahreinheit, Heavy Rain triót).

Reuben Langdon pedig részt vett az Avatar készítésében (ő jelenleg a Capcom legfelkapottam Mocap, és szinkronszínésze, többek közt ő játszotta Dantét, és Chriss-t, és szinte minden capcom játék mocapelését az ő studiójában veszik fel).
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 06. - 09:42:27 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #3091 Dátum: 2011. Május 06. - 15:12:04 »
Hideo Kojima kifejezetten elutasította a filmes ajánlatokat, és ő rendező.
Mármint hollywoodi ajánlatokat? Mert nem mindegy... de persze kivételek/fanok mindig lesznek.  ;)

Egyszer mondta különben, hogy ez az ő műfaja
Idézet
Én is pont ezt írtam, hogy marha sok kiválló alkotó ezért dolgozik játékprogramokon.
Mármint a saját kiadott lemeze (ami neked nem tetszett) az ő műfaja, és a Silent Hill nem...

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3092 Dátum: 2011. Május 06. - 19:29:27 »
Hideo Kojima kifejezetten elutasította a filmes ajánlatokat, és ő rendező.
Mármint hollywoodi ajánlatokat? Mert nem mindegy... de persze kivételek/fanok mindig lesznek.  ;)
Igen, Hollywoody ajánlatot, mivel már ezer éve filmre akarják vinni az MGS-t, és már gyakorlatilag a full szabad kézig elmentek, de őneki az se volt jó, mert ő ezt játékprogramnak álmodta meg, és ha filmre vinné, mindenképpen csorbúlna a dolog.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #3093 Dátum: 2011. Május 06. - 22:15:37 »
Hát, vannak még hithű emberek, na. :) De azért nem ez a jellemző.

holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #3094 Dátum: 2011. Május 09. - 16:20:04 »
Idézet
Persze, ha húsz évvel ezelőtt élsz. A videojáték-ipar a nyomtatott termékek után a legnagyobb szórakoztatóipari szegmens a bolygón, csak az USA-ban annyi pénz van benne, mint a zenében és a moziban együttesen.
Igen, csakhogy a témánkhoz ennek semmi köze. Egy (darab) film és egy (darab) játék költségvetését hasonlítgatjuk és ennek kapcsán vagy ennek megfelelően lebontva a zeneszerzőkre. Az most mellékes, hogy minden filmre jut kétszáz játék, ez a mi vitánkban teljesen mellékes adat. Egy film, pláne ha hollywodoo szuperprodukció költségvetését össze sem lehet hasonlítani egy játékéval...
Megjegyzés: A GTA IV meg pont nem is lenne ide jó, mert nem írják neki a zenét, hanem megveszik a licenszeket...
Összességében egy nagyon sikeres játék már több pénzt termel, mint egy nagyon sikeres film. Vagy tévedek?
Igen, tévedsz. Nem termel annyit.
Na tessék. Lehet felületesen olvastam, de akkor az nem lehet érv, hogy hollywood elszív minden tehetséget, mert ott több a pénz.
Az, hogy talgaby mondott egy kirívó példát, nem hinném, hogy bármit megmagyarázna. És, de a legjobbak ott dolgoznak, nemcsak a pénz miatt (persze ez is elsődleges szempont), hanem a presztízs miatt. Gondolom ezt pont egy orvostanhallgatónak nem kell magyaráznom...
Igen, Hollywoody ajánlatot, mivel már ezer éve filmre akarják vinni az MGS-t, és már gyakorlatilag a full szabad kézig elmentek, de őneki az se volt jó, mert ő ezt játékprogramnak álmodta meg, és ha filmre vinné, mindenképpen csorbúlna a dolog.
Jó, de most álljunk már meg egy pillanatra, mert már nagyon elkanyarodtunk a dologtól. Mi is volt az alapvető és indító tézisünk? Általában sokkal többen dolgoznak a filmekben híres zeneszerzők (de most ugye ettől nyugodtan elvonatkoztathatunk és "szakemberek" alatt legyenek rendezők stb.) mint a játékiparban és ezért sokkal több pénzt kapnak. Erre ugrottatok ti, hogy "nemigaz, nemigaz". De attól, hogy most felsorolsz egy tucat embert, akinek valóban ez az élete és nagyon szereti csinálni, még nem cáfolod meg azt, amit én állítottam. Hány rendező/zeneszerző stb. is van összesen? Hányan olyan elhivatottak, mint Kojima? Hányan mondanának nemet ilyen ajánlatokra? És még folytathatnám a kérdéseket...
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 09. - 16:59:32 írta holloo »

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3095 Dátum: 2011. Május 09. - 21:25:39 »
Néhány tucatnyian vannak olyan elhivatottak, mint kojima, de számomra csak ők számítanak.
És ez az eredti témát, miszerint azért alacsonyabbrendű műfaj, mert a kiválló alkotók MIND átmennek a filmiparba szerintem cáfolja.
A tg által linkel dolog szerintem is sántít mégpedig nagyon (pont ezért nem reagáltam rá), de azt mindenképpen bizonyítja, hogy nem a "pénznyelő alján" vannak a játékprogramok.
És szerintem mennyiségileg sincs sokkal több belőlük mint filmből. De abban tényleg igazad van, hogy teljesen másképp oszlik el a bevétel egy játékprogram esetében, mint egy filmnél, és kevesebb a sztárolt alkotó.

De ha már így szóba került a filmek vs. játékprogramok összehasonlítás, én viszonylag kevés olyan esetről tudok, amikor egy egy játékprgram alkotó átlépett volna a filmvilágba (fentebb soroltam párat), viszont baromi sok olyanról, amikor ez forditva történt.
Az utóbbi években sok sztár vállalt játékprogramos munkát.
Michael Madsen részt vett szinkronszínészként a GTA 3-ban, és a Driver 3-ban is, utóbbiban olyan nevekkel az oldalán, mint Vingh Rames, Michelle Rodriguez, és Mickey Rourke, Samuel L. Jackson ott volt a GTA San Andreasban, Michael Clarke Duncen a God Of War több részében is, Liam Neelson, és Ron Pearlman a Fallout 3-ban és ezek csak akik hirtelen eszembe jutottak.
Harry gregson Williams már régóta az MGS széria zeneszerzője, ahogyan a Fahrenheit zenéjét például a Theory of a Daed Man csinálta, míg az Omikronét David Bowei, Hans Zimmer pedig az egyik Call Of Duty főcimdalát. Clive Barker pedig írt játékprogramot.
Ha a játékprogramok olyan mélyen lennének a filmekhez képest, akkor nem engedhetnék meg maguknak azt, hogy ilyen neveket vásároljanak meg egy egy nagyobb címhez.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 10. - 08:20:56 írta Todd »

holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #3096 Dátum: 2011. Május 10. - 12:58:37 »
Néhány tucatnyian vannak olyan elhivatottak, mint kojima, de számomra csak ők számítanak.
És ez az eredti témát, miszerint azért alacsonyabbrendű műfaj, mert a kiválló alkotók MIND átmennek a filmiparba szerintem cáfolja.
A szubjektív véleményed itt nem igazán számít (bár becsülendő). És nem is az volt a téma, hogy "alacsonyabbrendű", hanem lenézett. A kettő között van azért különbség.
A tg által linkel dolog szerintem is sántít mégpedig nagyon (pont ezért nem reagáltam rá), de azt mindenképpen bizonyítja, hogy nem a "pénznyelő alján" vannak a játékprogramok.
Itt azért megjegyezném, hogy a "pénznyelő alján" is milliókról beszélünk, nem mondta senki, hogy 10 Ft-ból csinálják. De 5-10 millió az nem 60-100, ez remélem világos. :)
mint egy filmnél, és kevesebb a sztárolt alkotó.
És ez is volt az eredeti felvetésem, csak kiegészítettem azzal, hogy értenek is ahhoz, amit csinálnak, különben nem is tudnának ott maradni.

De ha már így szóba került a filmek vs. játékprogramok összehasonlítás, én viszonylag kevés olyan esetről tudok, amikor egy egy játékprgram alkotó átlépett volna a filmvilágba (fentebb soroltam párat), viszont baromi sok olyanról, amikor ez forditva történt.
Ennek azért valószínűleg az is lehet az oka, hogy a filmesek sokkal ismertebbek, elismertebbek, már az is reklám a játéknak, ha közreműködött egy sztár. Visszafelé viszont nem így működik, lehet évekig csak "kisinas" a filmeknél ezért nem is hallod a nevét...
Az utóbbi években sok sztár vállalt játékprogramos munkát.
Michael Madsen részt vett szinkronszínészként a GTA 3-ban, és a Driver 3-ban is, utóbbiban olyan nevekkel az oldalán, mint Vingh Rames, Michelle Rodriguez, és Mickey Rourke, Samuel L. Jackson ott volt a GTA San Andreasban, Michael Clarke Duncen a God Of War több részében is, Liam Neelson, és Ron Pearlman a Fallout 3-ban és ezek csak akik hirtelen eszembe jutottak.
Nem akarom őket megbántani, de egyikük sem arról híres, hogy olyan nagyon válogatós lenne (talán csak az utolsó kettő).  :smsarcasm: Igen a Driver3 jó példa. :)  :smsarcasm:
Harry gregson Williams már régóta az MGS széria zeneszerzője, ahogyan a Fahrenheit zenéjét például a Theory of a Daed Man csinálta, míg az Omikronét David Bowei, Hans Zimmer pedig az egyik Call Of Duty főcimdalát. Clive Barker pedig írt játékprogramot.
Ha a játékprogramok olyan mélyen lennének a filmekhez képest, akkor nem engedhetnék meg maguknak azt, hogy ilyen neveket vásároljanak meg egy egy nagyobb címhez.
Ez még az előzőhöz is. Mondtam anno, hogy kiragadtok néhány példát, és ebben igazatok is van (és gondolom itt jön be az amit én mondtam - és, hogy egy kicsit megfordítsam a gondolatmenetedet- hogy nem kis pénzt akasztottak le ezek a "szakemberek" ezért, mert valószínűleg ezért vállalták, és hogyha ők nem olyan nagy számok szerintetek és a játékipar is tele van nagy tehetségekkel, miért pont őket kérik fel, és nem valamelyik "játékost", aki biztosan sokkal olcsóbban dolgozik) de, ha az egészet nézzük, azért nem ez a megszokott...
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 10. - 13:05:56 írta holloo »

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3097 Dátum: 2011. Május 10. - 16:27:42 »
A szubjektív véleményed itt nem igazán számít (bár becsülendő). És nem is az volt a téma, hogy "alacsonyabbrendű", hanem lenézett. A kettő között van azért különbség.
A különbség az, hogy míg szerinted joggal lenézet, addig szerintem jogtalanul.
Mivel szerintem semmivel sem több a szemét ott, és kevesebb a tehetség, mint feljebb.
Ennek azért valószínűleg az is lehet az oka, hogy a filmesek sokkal ismertebbek, elismertebbek, már az is reklám a játéknak, ha közreműködött egy sztár. Visszafelé viszont nem így működik, lehet évekig csak "kisinas" a filmeknél ezért nem is hallod a nevét...
És az, aki a játékvilágban szép sikereket ért már el, miért menne el a filmvilágba kisinasnak?
Azért nem hiszem, hogy annyivel többet keresnek ott, hogy ez megérje. Pont mivel lenézett (igazad van, tény, hogy az), semmilyen referenciát sem jelent az, hogy 2-3 sikeres cím van a hátad mögött, így ha marad a játékprogramoknál jó eséllyel igen szép ajánlatot kaphat, míg ha átmegy a filmvilágba, ott kezdhet mindent előlről.
:smsarcasm: Igen a Driver3 jó példa. :)  :smsarcasm:
Ezt el kell ismernem, hogy ebben igazad van. Hát arra mindenképpen jó példa, hogy ott jobban jártak volna, ha maradnak a játékprogramokbeli szakembereknél.

holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #3098 Dátum: 2011. Május 10. - 16:59:30 »
így ha marad a játékprogramoknál jó eséllyel igen szép ajánlatot kaphat, míg ha átmegy a filmvilágba, ott kezdhet mindent előlről.
Most nem azért, de az élet minden területén ez a helyzet. Ha feljebb lépsz, mindent kezdhetsz előről... Vagy te nem ezt tapasztaltad?
:smsarcasm: Igen a Driver3 jó példa. :)  :smsarcasm:
Ezt el kell ismernem, hogy ebben igazad van. Hát arra mindenképpen jó példa, hogy ott jobban jártak volna, ha maradnak a játékprogramokbeli szakembereknél.
[/quote]
Igen, leginkább arra jó példa, hogy hatalmas (és nagyon drága) nagy kampánya volt, igazi filmes "akcióbetéttrailerek", míg maga a játék egy nagy semmi. Az előrendelésekből (amik a  filmek, színészek, marketing stb hozott) mégis elég szépen jöttek ki belőle. Bár a játékkészítők egy életre elásták magukat utána (legalábbis nálam és ellég sok gamernél)...

A lenézett dologhoz meg csak annyit, hogy hozhatunk irodalmi példát is, ott is a "ponyvairodalom", ami teljes mértékben lenézett (ugye pontosan ezért bevett szokás az írói álnév, amivel az írók elhatárolódnak a műtől és jelzik, hogy csak pénzkereseti indokkal írták meg) mekkora szegmense is az egésznek?
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 10. - 17:03:26 írta holloo »

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #3099 Dátum: 2011. Május 10. - 17:18:44 »
A lenézett dologhoz meg csak annyit, hogy hozhatunk irodalmi példát is, ott is a "ponyvairodalom", ami teljes mértékben lenézett (ugye pontosan ezért bevett szokás az írói álnév, amivel az írók elhatárolódnak a műtől és jelzik, hogy csak pénzkereseti indokkal írták meg) mekkora szegmense is az egésznek?
Szerintem azért sántít ez a hasonlat, mivel itt egy egész műfajról van szó, nem csak egy (nagy) szeletéről.
Arra gondolok, hogy ahogyan az irodalomban megtalálható a ponyvairodalom, ugyanúgy a játékprogramokban is ott vannak a könnyed pusztán a szórakoztatásra építő témák, de ahogyan van szépirodalom, jóval kisebb részben, ugyanígy ebben is vannak igazi komoly kérdéseket boncolgató remekművek.