Így ilyen téren semmi eltérés nincs a két rész között.
Oké, akkor én emlékeztem rosszul. De talán a Gow 2-ben nagyobb mértékben használtak a játék graf motorjával hajtott videókat, ezért maradt meg ennyire bennem.
Nekem a GoW 1 története abszolút tetszett, nagyon jól lett összerakva, totál filmszerű volt, nagyon bírtam azt is, hogy volt némi 300 feeling is a visszaemlékezések képi világában.
Maga a sztori is kellően érdekes és drámai volt, tökéletes eredettörténet.
Ja, és imádom a görög mitológiát és az arra épülő történeteket, nekem ezért is tetszett.
Részben emiatt tetszett nekem is annyira. A GoW 2-ben pl. nekem tök jó meglepi és poén volt, hogy szerepelt benne Perszeusz a Titánok Harcából. Tök poén volt vele küzdeni.
A végén meg a Star Wars-csavar egyenesen fájt.
Na igen, az tényleg lerágott csont kategória. De én nem arra a csavarra gondoltam, hanem az időutazásos csavarokra, nekem azok tetszettek.
(Erről nem írok bővebben, hátha egyszer Kaine véletlenül rászánja magát, hogy végigvigye.
)
Mostanában pedig azon, hogy hogy voltak képesek akkori technikával ennyire jól megcsinálni...
Na igen, ez a nagyon durva benne (és ez tükrözi Cameronék zsenialitását is) hogy képesek voltak úgy megcsinálni, hogy még mai szemmel nézve is k*rva jók az effektek, pedig hol tart már a CGI a 90-es évekhez képest... Vicces, hogy pl a Mátrixban vagy a Pókemberben néhol sokkal jobban látszik a CGI, mint a T2-ben.
Itt lehet a kutya lényege elásva. Ti lehet, hogy a T2-t előbb láttátok, mint az 1-et.
Nem, jóval előbb láttam a T1-et, mint a T2-t.
Egyébként őszintén szólva én nem is tartom a T1-et horrornak. Tény, hogy van pár durva, horrorba illő jelenet benne (amik amúgy állat jól néznek ki, de igazából kb. csak az a jelenet nagyon durva, amikor megműti magát, a többi nem gyomorforgató kategória), de maga a film szerintem inkább thriller kategória. Maga a gondolat teszi nagyon parássá, hogy van egy robot, aminek egyetlen programja van: hogy megöljön téged. Ez az egyetlen feladata van, semmi más nem érdekli. Nem lehet lebeszélni róla, vagy megvesztegetni, semmi sem térítheti el a szándékától. Nem eszik, nem alszik, fáradhatatlanul keres téged, akár egy egész életen át is, nem áll le, amíg nem teljesíti a programját (vagy amíg el nem pusztul). Mindehhez hozzájön hogy egy szinte legyőzhetetlen ellenfélről van szó.
Amúgy a legtöbb horrornál én azon szoktam kiakadni, hogy a főszereplők a film nagyrészében hülye liba módjára menekülnek a gyilkos elől, de azért menet közben legalább egy (de néha több) olyan jelenet is van, amikor sikerül egy serpenyővel/tűzoltópalackkal/akármivel leütni az üldözőjüket. Na abban a pillanatban simán megölhetnék őt, de neeeem, idióta módon rohannak tovább a hülyék. Ilyenkor szoktam facepalmozni. (Kivétel persze azok a horrorok, ahol valamilyen természetfeletti lény az üldözőjük, akit nem lehet hagyományos módon megölni.)
*****
Ahhoz a témához, hogy egy film folytatása más műfaj: Szerintem vannak olyan témák, ahol ez egyáltalán nem baj. Példa erre a Riddick-filmek. A Pitch Black-nek tök jó alap volt a horror téma: a bolygón szörnyek elől való menekülés. De a folytatásban unalmas lett volna, ha megint szörnyek elől menekültek volna egy másik bolygón, szóval jó ötlet volt, hogy műfajt váltottak, és egy látványos sci-fi akciófilmet csináltak a második részből.