Beyond Two Souls kipörgetve
Milyen típusú játék? Másképp fogalmazva: ismered a játék ízlésemet - nekem bejönne?
Majdnem biztosra veszem, hogy nem tetszene.
Alapvetően nem játék, hanem interaktív film, mint ilyen nagyon eltér szinte mindentől, amivel játszottál (kivéve, ha játszottál a Heavy Rain-nel, vagy anno a Fahreinheit volt még hasonló, de azért azóta sokat változott a szisztéma).
A lényeg nem is a játékon van, hanem a történeten, ritka az olyan rész, amikor játék szemszögből zajlanak az események, legtöbbször olyan, mintha introkat néznél, csak közben befolyással vagy az eseményekre. Ez kábé fele arányban oszlik meg az olyan részekkel, amikor mint egy tps játékban kötött kameranézetből jössz mész,m és egy egy tárgyra kattintva interakcióba lépsz vele.
Az akciók és minden egyéb filmszerű. A párbeszédek pedig full feleletválasztósak (de mindez itt abszolút nem akasztja meg a dolgot, mivel nem a 1 perc szünet, míg olvasod a lehetséges válaszokat a séma, mondjuk van is max 2-3 másodperced választani).
De a történet az nagyon mély, a karakterek is jók (sokat dob a dolgon, hogy A kategóriás színészekkel vették fel), és nagyon sok komoly döntést kell meghozni benne (hol van a Silent Hill 5 anya lelövős jelenete, itt egy rakás hasonló horderejű esemény van). És persze minden döntés befolyásolja a játék menetét, egy egy szereplő életét, halálát (a főszereplőnk nem tud meghalni, elvégre filmekben sem hal meg a történet felénél a főhős, és ez egy 15 órás film).
De ha például az Unchartedben eszedbe jutott, hogy nem-e lehetne úgy megcsinálni a repülős pályát, hogy ne zuhanj le, na minden ilyen variácót itt kipróbálhatsz! Ha bármi eszedbe jut, hogy egy egy szituációt másképp oldanál meg, vagy az, hogy hú ezt nagyon elcseszte a főhős, másképp kéne, akkor rajtad áll, tedd meg másképp. Épp ezért ütnek sokkal nagyobbat ebben a játékban az érzelmesebb jelenetek (amikből nincs kevés), mert mindig ott a lehetőség arra, hogy másképp is csinálhattad volna. Mondjuk én pont emiatt elsőre mindig változtata nélkül viszek végig Qantic Dream játékokat, aztán másodszorra nekiállok kísérletezni az epizódok felülírásával.
Amikre bőőven van lehetőség, mert a játéknak (akárcsak a Heavy Rainnek) 24 különböző befejezése van.
Persze mivel itt a több történeti száll miatt egy ilyen epilógusos befejezés rendszer van (vagyis egyszerre 4-5 eltérő endinget is kapsz), így ez nem 24 végigvitelt jelent, plusz bármelyik epizódba bármikor újra visszaléphetsz, és felülírhatod innentől a történtet.
Na a lényeg az, hogy eléggé alternatív játék, max tényleg a fejlesztők korábbi műveihez hasonlít, maga a játékélmény pedig totál másodlagos benne, itt ha le lehetne startolni a videókat, lényegében akkor a creditsnél kötnénk ki.
Így nekem nagyon bejön, mert én amúgy is inkább az egyediséget, az új irányvonalak kísérletezgetését keresem egy egy játékban, mint majdnem minden másban.
Ez mondhatni egy szerzői játék.
De amennyire ismerlek, te inkább a jól megszokott sémákat szereted, így marhára nem biztos, hogy tetszene neked.
De itt van róla egy szerintem viszonylag korrekt teszt. Nem is egekig magasztalós,de nem is lehúzós (mert kapott a cucc hideget-meleget).
http://www.gamekapocs.hu/cikk/2191/beyond_two_souls_teszt