Nekem a Silent Hill 1 óta perverzióm a pokol béli város képe, amit ugye mindig csak egy szűk lámpa csóvájában látunk, milyen lehet nagy távolságokra ellátni, bolyongani az otherworld beli városban, amikor mindent csak rozsdás véres fém alkot.
Az SH 1 óta nem nagyon volt ilyen, pedig mai technikával nagyon érdekes dolgokat lehetne kihozni belőle.
Az Originsben volt egy kevés ehhez hasonló rész a játék végén.
A Downpour koncepciója már csak ezért sem tetszik, mert az alvilág egy nagy rohanás lett. A trailerben itt is ezt éreztem, de a P.T. nagyon szépen lassan építi fel az atmoszférát, mire eljut addig az ember, hogy előkerüljön valami amitől tényleg félni lehet, már fél.
Plusz számomra alapból tetszett a Silent Hill 1-ben, hogy a resihez képest itt egy hiteles nagy felderítésre váró város ami, amiben kontrasztot alkotva ezzel elmerülünk az alagutakba, a zárt terekbe, aztán megint kijutunk a nagy nyílt területre, amikor nappal kinéztünk az ablakon, láttuk a várost. Ezért tetszett kevésbé, az SH 3 és a 4 amiben egy lineáris pályarendszerbe lett ez az egész száműzve.