Tomoren annyi a velemenyem, hogy szerintem is nagy a jovoje, de az attorest nem a kovetkezo par evben varom. Sok problema van meg:
- Olyan kozel van az ember szemehez a kijelzo, hogy nagy felbontassal is tisztan kivehetok a pixelek.
- Annyi adatot kell kuldeni ra, hogy egyelore mindenkepp valamilyen vezetekes kapcsolat kell a szamitogeppel/konzollal. Log egy kabel a fejedbol, mikozben mozogsz. Beleakadsz mindenbe. Ezt a videokban rendszeresen kihagyjak. Amikor rendezvenyeken demozzak az eszkozoket, van egy kulon ember, akinek az a feladata, hogy viszi a kabelt a jatekossal, figyel, hogy ne akadjon be stb.
- Eleg eros hardware kell hozza. Oculust hasznaltam egy Alienware-en huzamosabb ideig, azon jol mukodott. De pl a sajat gepemen, amin a Witcher 3 jol fut, az egyszerubb demok is hajlamosak voltak megakasztani idonkent.
- Konnyu rosszul lenni tole. Meg aki alapvetoen toleralja is, annak is felforditja a gyomrat, ha egy picit is beszaggat.
- A szuk kornyezetemben az emberek kb fele azonnal szedult tole.
- Speciel az Oculusnak nem olyan konnyu a kijelzoje, el tudom kepzelni, hogy sokan gyorsan elfaradnanak tole. Meg nekem mindig beakadt a hajam a pantokba. Ezt az utobbit oriasi technologiai kihivasnak latom.
Ezektol komolyabb gond a vezerles. Ha a kamerat a fejeddel forgatod, akkor massal nem tudod, kulonben hanyas lesz. Ezert peldaul billentyuzet vagy barmilyen helyhez kotott eszkoz nem idealis, nem tudnal hatra fordulni. Ha mar megfordulas, az Oculushoz tartozik egy kulso infrakamera, ami pontositja a poziciojanak mereset (a belso szenzorai alapvetoen forgatast mernek, az eltolast kivulrol oldjak meg). Ennek nem igazan tudsz hatat forditani.
A termeszetes vezerles a kez, vagy valamilyen jatekspecifikus eszkoz lehet (pl. puska). Elobbinel meg kontrollalt korulmenyek kozott is kb 5 mm izuletenkent a hibaja a jelenlegi state of the art megoldasoknak, finom mozdulatokra nem alkalmasak (de mar dolgozunk rajta). Es nincs taktilis feedback se. Ha meg eszkozt hasznalunk, a puska tipusu dolgok mukodhetnek, azon kivul mast en nem tudok, de gondolom, ez kreativitassal megoldhato, mint a Wii-nel is.
Szoval nem olyan kiraly ez meg, mint ahogy a promocios videokban lattatjak. Nehezen tudnam elkepzelni, hogy a fenti problemak 3-4 even belul megoldhatok lennenek.