Szerző Téma: Videojátékok  (Megtekintve 656963 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

BuB

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 6858
Re:Videojátékok
« Válasz #7240 Dátum: 2016. Március 09. - 20:06:37 »
Fene bele, jó pár alkalom után végre sikerült az egyik legszemetebb Arkham Knightos trófeát összehozni...
1 milla pont felett és levertem Krokot...  ;D

SO SAY WE ALL! - LORDS OF KOBOL

Tom Fireheart

  • Fórum Tag
  • Pókfej
  • ***
  • Hozzászólások: 5411
Re:Videojátékok
« Válasz #7241 Dátum: 2016. Március 16. - 13:21:26 »
Ehhez mit szóltok? Októberben jön a PSVR:

http://index.hu/tech/godmode/2016/03/16/letarolhatja_a_piacot_a_sony_vr-szemuvege/

Úgy tűnik, ez lesz a legolcsóbb a minőségi VR megoldások közül. És a Sony-t ismerve tuti nem lesz gagyi.

A türelem olyan fa, melynek keserű a gyökere, de édes a gyümölcse.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7242 Dátum: 2016. Március 16. - 13:49:27 »
VR csak belső nézetes lesz? Mert akkor nekem almás.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7243 Dátum: 2016. Március 16. - 14:19:32 »
VR csak belső nézetes lesz?
Hát máshogy nem sok értelme lenne.
Amúgy ha legyűrnéd ezt az FPS fóbiádat, elég sok kiváló játékkal tudnál még megismerkedni.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7244 Dátum: 2016. Március 16. - 18:03:31 »
Ez nem fóbia, elszédülök.  :)

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7245 Dátum: 2016. Március 16. - 18:42:41 »
Ja értem. De akkor valoszinuleg ettol meg inkabb szedulnel.
Elsore mondjuk tuti en is.

zozi56

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 7415
  • Őrszem
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7246 Dátum: 2016. Március 16. - 19:46:45 »
Kaine, ezt tulegyszerusited. A rosszulleted nem kozvetlenul a belso kameranezettol van.

A VR-es szedulest az okozza, ha az egyensulyi es a vizualis informacionk nincs szinkronban. Vagyis ha nem azt latjuk, mint amit a fejunk mozgasa alapjan latnunk kellene. Pont ugyanaz, mint a tengeribetegsegnel: ott azt latjuk, hogy a hajohoz kepest nem mozgunk, viszont a fulunkben levo vesztibularis rendszer mozgast jelez.

Mikor Oculusra keszitettem ket eve egy szimulaciot, elofordult, hogy egy-egy frame kicsit beakadt. Ha ekozben mozgattam a fejem, az instant rosszullet volt. Ha az ilyen hibaktol el is tekintunk, VR-ben (mint ugy altalaban minden jatekban) termeszetesen mindig van az egyes kepkockaknak valamekkora kesese. Az is kerdes, hogy erre mekkora a jatekos toleranciaja.

Hogy mas jatekokban a belso nezettol rosszul vagy, a kulsotol viszont nem, annak hasonlo az oka: az utobbihoz nem kapcsolod hozza az egyensulyi rendszered. Akar ugy is mondhatjuk, hogy "tulsagosan beleeled magad" a belso nezetbe, es egyuttal erzekeny vagy az egyes erzekszerveid inkonzisztens jelzeseire. Nem tudom, hogy ez tudatosan kikapcsolhato-e. Elkepzelhetonek tartom.
Man is mortal, and doomed to death and failure and loss.
This lies beyond our comprehension - why do you not despair?

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7247 Dátum: 2016. Március 16. - 20:25:24 »
A repulogep szimulatorban elsore minden ugyfelunk elszedult, meg persze mi magunk is, de eleg gyorsan hozza lehetett szokni.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7248 Dátum: 2016. Március 16. - 20:37:50 »
Ismerem a mechanikáját, zozi, de tenni nem tudok ellene. Kiskorom óta szédülök kocsiban, buszban, körhintán, bármit is teszek, nagyon gyors hányás a vége. A belső nézetnél nincs gond az előre menetellel, de mivel gyakran kell körülnézni, a forgással van baj. Előjön néhány óra után az olyan nagy kameraszögű külső nézetes játékoknál is, mint mondjuk az Uncharted, ha sokat forgatom körbe.

zozi56

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 7415
  • Őrszem
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7249 Dátum: 2016. Március 16. - 20:58:10 »
Ja vilagos, azt hittem, nem tudod, mi okozza. Ha ennyire erzekeny vagy a motion sicknessre, akkor biztosan elo fog jonni a VR-nel is, kameranezettol fuggetlenul. A jelenlegi allas szerint sokat nem veszitesz vele amugy.
Man is mortal, and doomed to death and failure and loss.
This lies beyond our comprehension - why do you not despair?

Tom Fireheart

  • Fórum Tag
  • Pókfej
  • ***
  • Hozzászólások: 5411
Re:Videojátékok
« Válasz #7250 Dátum: 2016. Március 16. - 21:15:54 »
A jelenlegi allas szerint sokat nem veszitesz vele amugy.
Azért én kiváncsi leszek, hogy mekkora lesz ez a VR-forradalom, szerintem elég nagy jövője van ennek a területnek. De kiváncsi lennék a te véleményedre is, mint szakértő, hogy te hogy látod a VR jövőjét. Főleg, hogy tapasztalatod is van az Oculussal.
A türelem olyan fa, melynek keserű a gyökere, de édes a gyümölcse.

zozi56

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 7415
  • Őrszem
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7251 Dátum: 2016. Március 16. - 22:32:08 »
Tomoren annyi a velemenyem, hogy szerintem is nagy a jovoje, de az attorest nem a kovetkezo par evben varom. Sok problema van meg:

- Olyan kozel van az ember szemehez a kijelzo, hogy nagy felbontassal is tisztan kivehetok a pixelek.
- Annyi adatot kell kuldeni ra, hogy egyelore mindenkepp valamilyen vezetekes kapcsolat kell a szamitogeppel/konzollal. Log egy kabel a fejedbol, mikozben mozogsz. Beleakadsz mindenbe. Ezt a videokban rendszeresen kihagyjak. Amikor rendezvenyeken demozzak az eszkozoket, van egy kulon ember, akinek az a feladata, hogy viszi a kabelt a jatekossal, figyel, hogy ne akadjon be stb.
- Eleg eros hardware kell hozza. Oculust hasznaltam egy Alienware-en huzamosabb ideig, azon jol mukodott. De pl a sajat gepemen, amin a Witcher 3 jol fut, az egyszerubb demok is hajlamosak voltak megakasztani idonkent.
- Konnyu rosszul lenni tole. Meg aki alapvetoen toleralja is, annak is felforditja a gyomrat, ha egy picit is beszaggat.
- A szuk kornyezetemben az emberek kb fele azonnal szedult tole.
- Speciel az Oculusnak nem olyan konnyu a kijelzoje, el tudom kepzelni, hogy sokan gyorsan elfaradnanak tole. Meg nekem mindig beakadt a hajam a pantokba. Ezt az utobbit oriasi technologiai kihivasnak latom.

Ezektol komolyabb gond a vezerles. Ha a kamerat a fejeddel forgatod, akkor massal nem tudod, kulonben hanyas lesz. Ezert peldaul billentyuzet vagy barmilyen helyhez kotott eszkoz nem idealis, nem tudnal hatra fordulni. Ha mar megfordulas, az Oculushoz tartozik egy kulso infrakamera, ami pontositja a poziciojanak mereset (a belso szenzorai alapvetoen forgatast mernek, az eltolast kivulrol oldjak meg). Ennek nem igazan tudsz hatat forditani.

A termeszetes vezerles a kez, vagy valamilyen jatekspecifikus eszkoz lehet (pl. puska). Elobbinel meg kontrollalt korulmenyek kozott is kb 5 mm izuletenkent a hibaja a jelenlegi state of the art megoldasoknak, finom mozdulatokra nem alkalmasak (de mar dolgozunk rajta). Es nincs taktilis feedback se. Ha meg eszkozt hasznalunk, a puska tipusu dolgok mukodhetnek, azon kivul mast en nem tudok, de gondolom, ez kreativitassal megoldhato, mint a Wii-nel is.

Szoval nem olyan kiraly ez meg, mint ahogy a promocios videokban lattatjak. Nehezen tudnam elkepzelni, hogy a fenti problemak 3-4 even belul megoldhatok lennenek.
Man is mortal, and doomed to death and failure and loss.
This lies beyond our comprehension - why do you not despair?

Tom Fireheart

  • Fórum Tag
  • Pókfej
  • ***
  • Hozzászólások: 5411
Re:Videojátékok
« Válasz #7252 Dátum: 2016. Március 17. - 00:01:29 »
Köszi a kimerítő választ! :) Akkor ezek szerint elég sok dolgon kell még finomítani, de gondolom ez csak idő kérdése, még ha nem is pár éven belül történik meg. De előbb-utóbb csak kiforrja magát a technológia. Azért én kiváncsi lennék erre a PSVR-re, legalábbis a reklámja ígéretes, bár nyilván igazad van, hogy ez sem lesz tökéletes. De az ötlet jónak tűnik, hogy a konzolhoz fejlesztik, a ps4 hardware csak elég erős lesz hozzá, nem?

Viszont ez a szédülős/hányós probléma ezek szerint elég gyakorinak és komolynak tűnik. :surp: Vagy ha nem szaggat be, akkor elvileg nincs vele gáz? Nem tudom, ezt mennyire tudják majd áthidalni, mert itt a biológiát kell becsapni. :)
Mondjuk régebben láttam egy videót, ami egy VR játékaréna tervezéséről szólt, kb ugyanolyan, mint egy fedett téren épített paintball pálya, csak itt mindenki VR-sisakkal a fején rohangálna. Zseniális ötlet ez is, és itt valószínűleg a szédülős probléma sem jönne be, mert itt a játékosok tényleg fizikailag is mozognak, pont ugyanúgy, mint a virtuális világban, a VR csak a valóságot terjeszti ki. Persze itt viszont mindenképpen meg kéne oldani az általad írt információcsere problémát, mert kábelekkel tényleg nem lehet rohangálni. :D

Idézet
Olyan kozel van az ember szemehez a kijelzo, hogy nagy felbontassal is tisztan kivehetok a pixelek.
Na ehhez rögtön az a kérdés jut eszembe, hogy ez egyébként nem jóval fokozottabban káros a szemnek, mint az általában amúgy sem túl egészséges monitorbambulás? Mert ez kb olyan lehet, mintha az okostelónkat pár centiről néznénk, gondolom elég erős fényhatások érhetik a szemet. Vagy ezeket a problémákat megoldják a lencsébe épített szűrőkkel?
A türelem olyan fa, melynek keserű a gyökere, de édes a gyümölcse.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7253 Dátum: 2016. Március 17. - 07:57:36 »
Amúgy amennyire itt láttam, fénypisztolyos arcade játékokat (rail shooter-eket) csinálnak rá, ami tipikusan olyan dolognak tűnik, hogy poénból kipróbálnám, de nem venném meg miatta. Vagyis olyan lövöldözős játékok, amikben csak a figura nézőpontját irányítód, meg célzol, de nem mozogsz vele. Persze ebben nyújt újat, mert itt már egy 180 fokos nézőtér van (mert 360 foknak nincs értelme, mert csak magadra csavarod a drótot, ahogy zozi is mondta), nem egy képernyő, ami előtt mozogsz.
Még a Playstation Move-ra sem láttam olyasmit, ami miatt érdemesnek tűnne megvenni.
De alapvetően jópofa, meg kell az ilyeneket csinálni, mert aztán ki tudja, mi indul be később.
Viszont ennél nem lehet kibicelni. ;D

Itt találtam egy kis összefoglalót arról, mik jönnek rá. Azért akad itt egészen sok stílus, pl. szimulátorra nem gondoltam, de az is adja magát.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Március 17. - 08:03:49 írta Todd »

zozi56

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 7415
  • Őrszem
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7254 Dátum: 2016. Március 17. - 09:17:42 »
De az ötlet jónak tűnik, hogy a konzolhoz fejlesztik, a ps4 hardware csak elég erős lesz hozzá, nem?
Abban en nem remenykednek. Ha bovebben erdekel, miert, akkor tudom ajanlani Jeff Atwood osszefoglalojat.

Idézet
Viszont ez a szédülős/hányós probléma ezek szerint elég gyakorinak és komolynak tűnik. :surp: Vagy ha nem szaggat be, akkor elvileg nincs vele gáz? Nem tudom, ezt mennyire tudják majd áthidalni, mert itt a biológiát kell becsapni. :)
Mar apro hibak is rogton hanyingert okoznak mindenkinel. De ha nincsenek hibak es tokeletes a megvalositas, az emberek jelentos resze akkor is rosszul lesz.

Idézet
Na ehhez rögtön az a kérdés jut eszembe, hogy ez egyébként nem jóval fokozottabban káros a szemnek, mint az általában amúgy sem túl egészséges monitorbambulás? Mert ez kb olyan lehet, mintha az okostelónkat pár centiről néznénk, gondolom elég erős fényhatások érhetik a szemet. Vagy ezeket a problémákat megoldják a lencsébe épített szűrőkkel?
Pont olyan, mintha telefont neznel. Vannak, ahol tenyleg azt nezel, peldaul a Google Carboard vagy a Samsung Galaxy VR. Az Oculus lencsejeben nem volt semmi specialis szerintem.
Man is mortal, and doomed to death and failure and loss.
This lies beyond our comprehension - why do you not despair?

Tom Fireheart

  • Fórum Tag
  • Pókfej
  • ***
  • Hozzászólások: 5411
Re:Videojátékok
« Válasz #7255 Dátum: 2016. Március 17. - 11:53:17 »
Még a Playstation Move-ra sem láttam olyasmit, ami miatt érdemesnek tűnne megvenni.
Engem érdekel a Move, már egy ideje gondolkodom rajta, hogy beruházzak rá. De bennem is van egy kis bizonytalanság, hogy lehet, hogy ráfizetés lesz, mert nem tudom, hosszú távon mennyire köt majd le. De több játék is érdekelne rá. Plusz az is egy jó pont, hogy PS4-kompatibilis, illetve úgy tűnik, a VR-hez is jó lesz kiegészítő kontrollernek, szóval remélem, nem alkalmi pénzkidobás lesz. :lol:

Idézet
Itt találtam egy kis összefoglalót arról, mik jönnek rá. Azért akad itt egészen sok stílus, pl. szimulátorra nem gondoltam, de az is adja magát.
igen, és elég jónak tűnik a grafika is, van benne potenciál. A szimulátor egyértelműen alaptéma lesz.

Idézetet írta: zozi
Mar apro hibak is rogton hanyingert okoznak mindenkinel. De ha nincsenek hibak es tokeletes a megvalositas, az emberek jelentos resze akkor is rosszul lesz.
Viszont ez tényleg komoly gond. Az összes többi probléma inkább csak minőségi vagy kényelmi természetű kérdés, amiket idővel megoldanak majd, de az, hogy az emberek rosszul lesznek tőle, az cumi.
Idézet
Vannak, ahol tenyleg azt nezel, peldaul a Google Carboard vagy a Samsung Galaxy VR.
Igen, hallottam ilyen megoldásokról is.

Viszont a 360 fokos nézelődés problematikájára lenne egy megoldási javaslatom: wireless controller + irodai forgószék. :lol: De a gyártók simán tervezhetnének automatizált gamer székeket, amik a megfelelő irányba mozognak/dőlnek. :D Már kaphatóak kereskedelmi forgalomban különböző otthoni szimulátor seat megoldások, nem lenne nehéz a VR-hez is hozzátervezni egyet. Csak persze a VR sisakot is wireless-sé kéne fejleszteni.
A türelem olyan fa, melynek keserű a gyökere, de édes a gyümölcse.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7256 Dátum: 2016. Március 17. - 16:11:27 »
igen, és elég jónak tűnik a grafika is, van benne potenciál. A szimulátor egyértelműen alaptéma lesz.
Hát most már nem nagyon hiszem, hogy készül olyan játék, aminek ne lenne elég jó a grafikája.
Inkább az, hogy a játékmechanika mennyire használja ki a lehetőségeket, ami lényegesebb.
Számomra pl. a Move pont ezt nem valósította meg. Oké, lehet vele fénypisztolyosat játszani, de azt 10 éve CRT tévén is tudtunk már kamera nélkül.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7257 Dátum: 2016. Március 17. - 18:24:38 »
Egyáltalán van itt valaki, aki látott már PS Move-ot élőben? És most nem bolti kiállított példányra gondolok. :) Wii-t és WiiU-t még látni, hogy vesznek, de még a Kinectről is többet lehetett hallani, mint a WiiMote-másolat Move-ról.

Tom Fireheart

  • Fórum Tag
  • Pókfej
  • ***
  • Hozzászólások: 5411
Re:Videojátékok
« Válasz #7258 Dátum: 2016. Március 17. - 18:56:04 »
Én karácsony előtt láttam az egyik konzolboltban, hogy valaki vett egy Move kezdőcsomagot. ;D Némelyik konzolboltban lehet még kapni most is.
Egyébként az egyik bolti eladóval beszélgettem róla egyszer, ő azt mondta, hogy maga a a technológia nagyon jó és pontos, jobb mint a Wii, csak a játékkészítő cégek nem áldoztak rá elég energiát, hogy kihasználják a Move-ban rejlő lehetőségeket, így a legtöbb játék általában közepes lett, vagy nem használja ki eléggé a mozgásérzékelést. De azért vannak jó játékok is rá, a Sorcery állítólag nagyon jó, a Sports Champions is, illetve én kiváncsi lennék a Killzone 3-ra Move-os irányítással. A The Fight meg edzéshez is jó lenne nekem. ;D De a The Shoot-ot is dícsérik, mint a régi fénypisztolyos korszakot idéző lövöldét. 

Idézetet írta: Todd
Oké, lehet vele fénypisztolyosat játszani, de azt 10 éve CRT tévén is tudtunk már kamera nélkül.
Oké, de azt ma már nem tudsz, mert a régi fénypisztolyok nem kompatibilisek a mai tévékkel. ;D
A türelem olyan fa, melynek keserű a gyökere, de édes a gyümölcse.

zozi56

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 7415
  • Őrszem
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7259 Dátum: 2016. Március 17. - 19:29:09 »
Egyáltalán van itt valaki, aki látott már PS Move-ot élőben?
Nalunk a laborban van egy a tobbi kacat kozott. De meg nem probaltam sosem.
Man is mortal, and doomed to death and failure and loss.
This lies beyond our comprehension - why do you not despair?