Szerző Téma: Videojátékok  (Megtekintve 656921 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7640 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 13:28:54 »
Így is többet láttam belőle a kelleténél. :lol:

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7641 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 14:54:13 »
Csak azért vitatkozom ezzel, mert a 4 szereplőnek 4 különféle küldetése van. Leon és Ada a két legjobb, de második játéktól már Jake-Shelley is tök jó. Ha csak egy órát láttál belőle, akkor Adához nem volt szerencséd, például.

holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #7642 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 15:07:47 »
Hát én pont a RE7-el vagyok így, fél  óra és nincs tovább, hatalmas visszalépés történetileg és mindenhogy. Lehet nagyon hangulatos nagyon újszerű (VR stb) de semmi köze a RE-hez csak a "brand miatt többet lehet eladni" című játék, mert bármilyen más címmel is kijöhetett volna...

RE6- Ha valaki sorban megy a történetben és Leonnal indul elsőnek ott az első küldetés pont, hogy "nosztalgia" zombis bemelegítés, utána pörög fel a történet 4 szálon fut 7 karakterrel szóval szerintem sem az a fél óra és feladom kategória... ;) Ha nagyon nagy hibát keresnék akkor (és nekem ez a halálom egy játékban) nem eredeti neveiken vannak a fegyverek, mint mondjuk az RE5-ben... ;)

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7643 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 15:11:20 »
Mondjuk annyira nem nehéz elképzelni a maradékot:

Leon: RE4 játékmenete RE2-es zombikkal és egy levakarhatatlanul folyton visszatérő főellenséggel.
Chris: Gears of War, RE Edition.
Jake: RE3 egy levakarhatatlan ellenséggel és végtelen mennyiségű QTE-vel.
Ada: Minden egyéb, ami a tervezőasztalon maradt: lopakodás, légi csata, barlangi fogócska, meg pár korábbi pálya újrajátszása, csak más irányított szereplővel.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7644 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 15:56:01 »
Kipróbáltam a 3 alapkarakter sztoriját a demoban, majd megköszöntem a lehetőséget és letöröltem. :lol:
Lényegében ordított róla, hogy az RE 5 felhígított verziója (ami már az RE4 felhígított verziója volt XD) a 3 sztoriból minimum kettő, így igen valószínűtlennek tűnt, hogy hosszú távon lekötne.

Hát én pont a RE7-el vagyok így, fél  óra és nincs tovább, hatalmas visszalépés történetileg és mindenhogy. Lehet nagyon hangulatos nagyon újszerű (VR stb) de semmi köze a RE-hez csak a "brand miatt többet lehet eladni" című játék, mert bármilyen más címmel is kijöhetett volna...
Az ilyesmi engem régen zavart, manapság már inkább örülök neki, ha egy-egy tucatszor unalomig ismert széria nagyon durván megújul. A Silent Hillnek is jót tett volna valami ilyesmi, ha nem lövik le, mert abból is már több középszerű rész jött ki, mint kiváló.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Szeptember 29. - 16:21:34 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7645 Dátum: 2017. Szeptember 29. - 16:22:20 »
Hát én pont a RE7-el vagyok így, fél  óra és nincs tovább, hatalmas visszalépés történetileg és mindenhogy. Lehet nagyon hangulatos nagyon újszerű (VR stb) de semmi köze a RE-hez csak a "brand miatt többet lehet eladni" című játék, mert bármilyen más címmel is kijöhetett volna...
Bár én csak a demóval játszottam, meg láttam pár részletet, de én sem láttam benne semmi RE-rel kapcsolatos dolgot.
Idézet
Ha nagyon nagy hibát keresnék akkor (és nekem ez a halálom egy játékban) nem eredeti neveiken vannak a fegyverek
Ez tényleg zavaró volt, nem egyértelműen lehetett kiválasztani például a magnumot.
Mondjuk annyira nem nehéz elképzelni a maradékot:
Mint általában mindent, ezt is halálra leegyszerűsíted csak. :)
Idézet
Leon: RE4 játékmenete RE2-es zombikkal és egy levakarhatatlanul folyton visszatérő főellenséggel.
Vagyis mondhatni, király volt.  :D
Idézet
Jake: RE3 egy levakarhatatlan ellenséggel és végtelen mennyiségű QTE-vel.
Szerintem ez nem hasonlított a RE3-ra.
Idézet
Ada: Minden egyéb, ami a tervezőasztalon maradt: lopakodás, légi csata, barlangi fogócska, meg pár korábbi pálya újrajátszása, csak más irányított szereplővel.
Szóval Adával nem játszottál.  :lol: Barlang Jake-nél van, lopakodás szintén, korábbi pálya újrajátszása pedig annyi, hogy az addig megismert történetet bemutatják egy másik szemszögből, méghozzá egy olyanéból, akiről nem tudni, segít, vagy ellenünk dolgozik. Más megvilágításba helyezi a sztorit. Az egyik legnagyobb erőssége a játéknak, ha valami, hát ez tutira nem negatívum.
Kipróbáltam a 3 alapkarakter sztoriját a demoban, majd megköszöntem a lehetőséget és letöröltem. :lol:
Lényegében ordított róla, hogy az RE 5 felhígított verziója (ami már az RE4 felhígított verziója volt XD) a 3 sztoriból minimum kettő, így igen valószínűtlennek tűnt, hogy hosszú távon lekötne.
Tény, hogy ugyanaz a játékmenet (ami nem tört el, ne cseréld ki), de extrákkal.
Idézet
A Silent Hillnek is jót tett volna valami ilyesmi, ha nem lövik le, mert abból is már több középszerű rész jött ki, mint kiváló.
Neki sem tett volna jót. Sima, középszerű ijesztgetős horror lett volna belőle. A SH-nek már a tűéles grafika sem tett jót.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7646 Dátum: 2017. Szeptember 30. - 15:24:11 »
Inkább te nem emlékszel Adára. Ada-2 úgy indul, hogy a katakombákban hajkurászunk két kulcsot Simmons házához. Az egyikhez meg kell oldani három halál egyszerű feladványt, a másikhoz meg fél pályán keresztül kergetünk egy csontvázat. Nem beszélve arról, hogy Deborah-t is szintén a barlangrendszerben kajtatjuk, de csak persze a totál nem RE4-ből átemelt csilletúra után. :)

Jake szintén. Ustanak egy az egyben Nemesis, az egész játékon végigkísérő főellenség aki állandóan a legrosszabbkor bukkan fel és akit az istennek nem lehet kinyírni. Bár a folyton visszatérő ellenségek amúgy is az RE6 igen idegőrlő részét képezik, Ustanak talán a legrosszabb mind közül. Rosszabb Nemesisnél is, mert legalább Nemesist ahányszor sikerült kiütni, kaptál érte valamit, itt meg egyenesen elvárják, hogy legyőzd – kivéve az első epizódban, amikor az épületeken keresztül menekülünk előle.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7647 Dátum: 2017. Szeptember 30. - 23:12:59 »
Ada-2 úgy indul, hogy a katakombákban hajkurászunk két kulcsot Simmons házához.
Így van, tehát nem barlangban.
Idézet
Nem beszélve arról, hogy Deborah-t is szintén a barlangrendszerben kajtatjuk
Ez igaz, az tényleg barlang, de az nem a saját útja Adának, hanem az említett "ismételt pálya".
Idézet
Jake szintén. Ustanak egy az egyben Nemesis,
Ez mondhatni igaz, ugyanakkor, ahogy te is írod, minden boss ebben a játékban ilyen volt. Jake útjának többi része viszont szerintem kicsit sem olyan, mint a RE3, ahol utcákon, boltokban és egy villamoson történt minden, Jake meg hómezők, motoros szán, barlangok, motor, high-tech labor és hasonlókon megy végig, és eközben végig harcolnia kell, átverekednie magát, míg a RE3-ban inkább kell rohanni, menekülni végig, és csak annyit harcolni, amennyi skúló van.


holloo

  • Sakál
  • ***
  • Hozzászólások: 1246
  • "Free Genosha"
Re:Videojátékok
« Válasz #7648 Dátum: 2017. Október 01. - 20:58:24 »
Lényegében ordított róla, hogy az RE 5 felhígított verziója (ami már az RE4 felhígított verziója volt XD) a 3 sztoriból minimum kettő, így igen valószínűtlennek tűnt, hogy hosszú távon lekötne.
Inkább továbbfejlesztett minden téren. :)

talgaby: Ha tényleg ennyire egyszerűen vesszük, akkor minden játék ugyanaz, régiek is, sőt legújabb, legszuperebbek is mind egyformák... open world, egy séma és mindegy hogy éppen nagy robotra kell felmászni hogy lássuk a térképet, vagy adótoronyba vagy bármilyen magas épületre... és most itt összefoglaltam kb 30 játékot. :) Ennyire leegyszerűsíteni a játékokat azért nem lehet, oké egy séma, de mint a filmeknél is, mindig a történet és a részletek viszik el az egészet...

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7649 Dátum: 2017. Október 01. - 22:46:42 »
De, van amit lehet. Az „UbiSoft sandbox” mára gyakorlatilag nem csak egy kategória de egy jelző is. Annyira, hogy a 2K alatt a Mafia 3 is egy az egyben az lett.

Az RE6 egy kísérlet volt arra, hogy mi legyen az új irány, ezért összevagdostak négy különböző játékmódot. Amiből az egyik szó szerint a Gears of War volt (még az egyik óriásszörnyet is egy az egyben átemelték). Egyszerűen nem volt igazi saját identitása, mert folyton vagy egy nem meghatározott célkitűzésnek, vagy egy régebbi RE játék közönségének akart megfelelni, de közben csak egy rakás közepes vagy gyenge pályát tudott mellette felmutatni – meg a sorozat legjobb pusztakezes harcrendszerét, amiről mára már mindenki teljesen el is feledkezett, mert sohasem vitték tovább.
(Még az RE6 elemeit nagyrészt teljesen újrahasznosító Revelations 2 sem, ami mellékesen a sorozat csúcspontja volt újramelegített elemek tekintetében, lévén szinte alig tartalmazott bármit, amit ne egy korábbi RE-ből másolt volna minimális változtatásokkal magába.)
Persze ettől még tény, hogy a legtöbb példányban elkelt és anyagilag legsikeresebb példány volt a szériában, de eléggé beszédes, hogy a Capcom utána gyökeresen más irányvonalakat kezdett el felvetni a sorozaton: az RE7-nek köze sincs hozzá, jelenleg a Revelations 1 új változatát promózzák, és a következő, ha minden igaz, az RE2RE lesz. RE6-hoz még héha csinálnka EX jelmez feloldó eseményeket az re.neten, de ott is jórészt RER1 és RER2 kihívások mennek.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Október 01. - 22:49:20 írta talgaby »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7650 Dátum: 2017. Október 02. - 00:14:18 »
Én marhára remélem, hogy nem belső nézetből folytatják a szériát. Persze ha elmennek sima, semmihez sem köthető horrorba, akkor nagyon nem is fognak érdekelni.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7651 Dátum: 2017. Október 02. - 15:20:20 »
Miért ne tennék? Az RE7 a negyedik belső nézetes RE (vagy hatodik, ha a Chronicles sorozatot is annak vesszük), mindössze csak az első olyan, amit a főszériába tettek. Ráadásul most mindenki a VR-en pörög.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7652 Dátum: 2017. Október 02. - 21:03:34 »
Én tudom, hogy nagy az esélye, azért írtam, hogy remélem, nem így lesz.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7653 Dátum: 2017. Október 03. - 08:26:08 »
Persze ha elmennek sima, semmihez sem köthető horrorba, akkor nagyon nem is fognak érdekelni.
Érdekes, hogy ez engem mennyire másképpen érint. A Resi világa gyakorlatilag kifogyhatatlan tárháza az egészen eltérő horror műfajoknak is. Elvégre a különböző vírusok, horror lények szabadon garázdálkodását másképp éli meg egy szuper-képességű elit kommandós, mint egy hétköznapi ember. Így a történet kereteibe a nagyon lassú szűk térben játszódó pszichológiai horrortól kezdve a slasherig, vagy a színtiszta akcióig minden beleférhet. Nyilván az akcióból már annyit kaptunk mint a rohadás.

Ennyire leegyszerűsíteni a játékokat azért nem lehet, oké egy séma, de mint a filmeknél is, mindig a történet és a részletek viszik el az egészet...
De a Resi játékoknál a történet pofon egyszerű, a karaktereket meg baltával faragták a B filmek legismertebb sémáira. :lol:
Plusz én a filmekkel is ugyanígy vagyok, az "annyira sokadik rész, hogy már szégyelljük számozni" azokban sem igazán érdekel. ott is komoly radikális váltásokra van szükségem ahhoz, hogy egy széria sokadik része újra bevonzzon. A Resident Evil 6 kb. olyan mint filmek terén a Halálos Iramban (vagy maga a Resident Evil :lol:), a sokadik egyre nagyobb egyre látványosabb fölösleges folytatás.
« Utoljára szerkesztve: 2017. Október 03. - 08:30:06 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7654 Dátum: 2017. Október 03. - 12:40:27 »
A Resi világa gyakorlatilag kifogyhatatlan tárháza az egészen eltérő horror műfajoknak is. Elvégre a különböző vírusok, horror lények szabadon garázdálkodását másképp éli meg egy szuper-képességű elit kommandós, mint egy hétköznapi ember. Így a történet kereteibe a nagyon lassú szűk térben játszódó pszichológiai horrortól kezdve a slasherig, vagy a színtiszta akcióig minden beleférhet. Nyilván az akcióból már annyit kaptunk mint a rohadás.
Igazad van, mégis úgy érzem, hogy a Resident Evil = katonák, kommandósok mennek felvenni a harcot a vírussal és az Umbrellával. Ha ugyanezt egyszerű emberek szempontjából mutatnák, az már jobban hasonlítana a Silent Hillre, aminek meg épp az a jellemzője, hogy sima emberek szállnak szembe a szörnyekkel. Ha ott mennénk kommandósokkal, lövöldözve, az sem tetszene és már hiányozna belőle a SH-érzés.
Idézet
De a Resi játékoknál a történet pofon egyszerű, a karaktereket meg baltával faragták a B filmek legismertebb sémáira. :lol:
A történet a legtöbb esetben egyszerű, a lényeg a részletekben rejlik, a tálalásban. Játék esetében a játszhatóság + hangulat páros vinni tud egy játékot.
Idézet
A Resident Evil 6 kb. olyan mint filmek terén a Halálos Iramban (vagy maga a Resident Evil :lol:), a sokadik egyre nagyobb egyre látványosabb fölösleges folytatás.
Pedig még csak az első ilyen folytatás az 5 után. A RE 4 még közel sem kommandós pusztítás volt. Tény, hogy a 6-ban már a látványra is nagyon sok hangsúlyt fektettek, mégis az verhetetlen benne, ahogy a sztorit összehozták mind a 4 játékossal keverve, és összehangolva más-más szemszögből, sőt időből. És tettek bele sztorit a sztorin belül is mindenkinél. Deborah története, Chris-Peers kapcsolata ahogy változott és alakult, tök jó ötlet volt Sherryt behozni, és persze mindent vitt Ada ténykedése a háttérben.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7655 Dátum: 2017. Október 03. - 12:55:03 »
Pedig volt már katona főszereplős Silent Hill (vagyis a végén kiderült, hogy mégsem XD), és nem volt szerintem rossz. Ott is abszolút adja a műfaj akár a háború borzalmaiban való nyakig megmártózást is, csak teljesen más szempontból kell tálalni. Nem úgy, hogy felfegyverzett elit katonák hadserege lerohanja Silent Hill-t, sokkal inkább a poszt-traumás stressz megközelítésén keresztül. Egy írótól jobb fizikai képességű főnössel, de reális keretek között tartva a dolgot.

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:Videojátékok
« Válasz #7656 Dátum: 2017. Október 03. - 13:11:19 »
Egy írótól jobb fizikai képességű főnössel, de reális keretek között tartva a dolgot.

Jól értem, hogy az Alan Wake-et alázod? :D :D

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #7657 Dátum: 2017. Október 03. - 13:37:03 »
Nem, több szempontból sem, egyfelől a Silent Hill 1 főhősére utaltam, másfelől semmi alázás nem volt a mondatban. ;)
« Utoljára szerkesztve: 2017. Október 03. - 13:40:29 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #7658 Dátum: 2017. Október 03. - 14:07:06 »
Igaz, hogy katonaként volt eladva, de a viselkedésében, játékában nem volt semmi katonás vagy olyan, ami miatt más lett volna (a játékmenet), mint egy bármilyen hétköznapi embernél. Harry is épp így bunyózott, csak nála nem volt ökölharc, de az sem sajátja, mert az meg már volt a kamionsofőrnél is.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #7659 Dátum: 2017. Október 03. - 18:21:32 »
Resident Evil = katonák, kommandósok mennek felvenni a harcot a vírussal és az Umbrellával. Ha ugyanezt egyszerű emberek szempontjából mutatnák, az már jobban hasonlítana a Silent Hillre, aminek meg épp az a jellemzője, hogy sima emberek szállnak szembe a szörnyekkel.
Tomi, néha van egy sanda gyanúm, hogy te az RE-t csak a számozott játékokból ismered. :)