Szerző Téma: Videojátékok  (Megtekintve 656982 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Mike

  • Zöld Manó
  • ****
  • Hozzászólások: 3463
Re:Videojátékok
« Válasz #160 Dátum: 2007. November 24. - 17:24:33 »
Hm, ez tetszik, ha tehetem, kipróbálom. A filmet láttam belőle, az tetszett, elég kemény szörnyikék voltak benne.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #161 Dátum: 2007. November 24. - 17:57:03 »
Hm, azért az RE-re azt mondani, hogy egy városban játszik többnyire pont  a Code Veronica említése után kicsit fura (ami fontosabb és hosszabb játékhelyszín fejből az az Arklay-hegység, Racoon City, Rockfort-sziget, Antarktisz, Urál, egy kelet-európai falu...)

A legnagyobb különbség szvsz az, hogy a Silent szinte mindent csakis a hangulatra épít. A karakterek, a zene, a játékmenet, a sztori, mind csakis a hangulat köré vannak felépítve. A játék sztorija japán játék ellenére is teljesen kibontva a négy rész mellé sem meglepően hosszú (egy Final Fantasy-be raknak pl. ennyi mindent), de az a  legapróbb részletekig ki van dolgozva. A karakterek kicsit mind olyanok, mintha beszívtak volna, és úgy is beszélnek, de ez 2 perc után nem röhejes, hanem marhára odaillő. Az ellenfeleknél nem az hozzaa frászt az emberre, hogy mit tehetnek, hanem hogy mi a francok azok (és hogy rémálomszerűen randák), egyébként a harci helyzetek inkább csak a bossfightoknál szívatósak (meg persze a marha szűk helyeken, amiből akad rogyásig). Plusz a játék harcrendszere nagyon erőlteti a közelharcot magasabb nehézségi szinteken. Ami igazán kiemeli  a mezőnyből, azok a fejtörők, amik valószínűleg  a konzolos játékipar legszadistább rejtvényei (egy biztos, a második rész óta egy szál panasz nem érkezett a túl könnyű talányok miatt... na jó, a negyedik rész után valószínűleg igen ;D). A Silent Hill nagy előnye, hogy ha egyszer elkezded, akkor egyszerűen félsz abbahagyni, mert azon töröd az agyad, hogy vajon mi miért történt és mi következhet.

A Resident Evil ezzel szemben sokkal inkább épít az akcióra, a történet szétágaztatására (legalább három fővonal van) és a helyszínek, a játéktér részletesebb kidolgozására (a Silentben a szobák kétharmadát csak térkép alapján lehet megkülönböztetni, minden hajlamos tökugyanolyan lenni). A negyedik rész előtt erősen a tárgyhasználatról, arra épülő feladványokról, és a muníció értelmes beosztásáról szólt. Az ellenfeleket ott közelharcban legyőzni lehetetlen volt, a töltény meg marha ritka, így azember állandóan azon parázott, hogy nehogy elkapják cikcakkozás közben. A félelmet ott inkább a tipikus beugrálós részek, ill. a tetves főellenfelek jelentij, akik hajlamosak időről időre felbukkanni a semmiből. Ami általában hajtja a játékost, az a nagy rejtély felfedése, a sztori rengeteg (és tényleg rengeteg) apró részletének felfedezése, hogy pontosan rájöjjön, mi is történt az orra előtt. Nagy előnye, hogy a parázást az egyik legügyesebb módon (arányban és koreográfiájában is) keveri a nagyon kemény akcióval. Olyan, mintha egy horrorfilmet élnél át, amibe egy igazi kőkemény kommandós akcióeposzt kevertek, és végig te irányítod az egészet.

Amint látható, a túlélős horrorok két elég nagy végletéről van szó. A Silentet nehezebb összehozni, elég kevés része is van, de azok hihetetlen aprólékosan vannak felépítve... leszámítva az irányítás finomhangolását és a textúrák mennyiségét. Az RE sztorijához elég egy ügyes író, és egy jó csapat könnyedén felépíti hozzá a sztorit, a szörnyeket, egyebeket, már kb. duplaannyi játék is jelent meg eddig belőle (a számozás megtévesztő, mert úgy csak az ötödik rész jön jövőre).

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #162 Dátum: 2007. November 24. - 18:04:18 »
Pedig azok csak a játék gyenge változatai voltak.  :D
Ezt a videót még érdemes megnézni róla (nincs 2 perc), bár ez a 4. részből való, ami nem az igazi, mégis tökéletesen jellemzi a játék hangulatát. Ráadásul képet ad a zenéről is, ami szintén verhetetlen a játékok között.  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=tcfMOV2-lhg

Mike

  • Zöld Manó
  • ****
  • Hozzászólások: 3463
Re:Videojátékok
« Válasz #163 Dátum: 2007. November 24. - 18:57:33 »
Nagyon tetszik ez a videó! :D

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #164 Dátum: 2007. November 24. - 21:55:55 »
A karakterek kicsit mind olyanok, mintha beszívtak volna, és úgy is beszélnek,
Ellentétben a RE karaktereivel, akik tök természetesnek fogják fel, hogy zombik léteznek, csak irtani kell őket? Szerintem így életszagú, hogy minimum megrandülve vannak a szereplők, én is meg lennék, vagy megszeppenve.  ;)

Idézet
Plusz a játék harcrendszere nagyon erőlteti a közelharcot magasabb nehézségi szinteken.

Erről nem tudok, mindasz példát?

Idézet
egy biztos, a második rész óta egy szál panasz nem érkezett a túl könnyű talányok miatt...

Heh, éppen hogy a 2. rész után érkezett sok panasz, hogy (az 1-hez képest) nagyon könnyűek voltak benne a rejtvények. Ezért aztán kaptak az arcukba a 3-nál.  :lol:
Nagyon tetszik ez a videó! :D
Szerintem is nagyon szép és megható.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #165 Dátum: 2007. November 24. - 22:15:42 »
Az RE karakterei eléggé meglepődtek azért a zombikon (már akik nem tudtak a vírus-projectekről, persze). Csak jól képzett kommandósokként gyorsan alkalmazkodtak. ;D A G-szörnyeken és a T-vírus nem-emberi lényein jobban meglepődtek egyébként (az egyéb variánsokról - NE-T, T-Veronica, Mr. X, Eredet vírus parazitái - nem is beszélve).

Közelharc erőltetésére? Pl. hogy kicsit gyanússá vált mondjuk a harmadik részben, amikor vagy  a harmadik közelharci suhintó eszközt kaptam kézhez (egyébként mi a fenét keres egy tízkilós középkori buzogány egy csatornában? :o), plusz amikor kiderült, hogy eme eszközök hatásosabbak egyes szörnytípusok ellen, mint a lőfegyverek. Ráadásul magasabb nehézségi fokozaton ez még jobban kijön, meg a lőszer is kevesebb. (Bár az RE 2 legnehezebb fokozatát meg se közelíti, ez tény.) Meg hát az is szembeötlő, hogy míg az RE-ben van mindenkinél általában vagy 3-4-5 fajta lőfegyver, itt többnyire a pisztoly-puska kombóval kell beérni. A negyedikben meg azok a &#@% szellemek eléggé kétségtelenné teszik a közelharci hangsúlyt, mivel emlékeim szerint csak egy karddal lehet ideiglenesen leszedni őket.

És igen, igazad van, a harmadikban van a Shakespeare, a vers és a madaras fejtörő (de hogy aki az utóbbit kitalálta...)

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #166 Dátum: 2007. November 25. - 14:41:19 »
Szerintem egyértelmű a fő különbség a két játék közt, a Silent Hill sokkal inkább pszihológiai horror, a maga művészi kivitelezésével.
Míg a Resident Evil a 80-as évek B kategóriás űberkommandos horrorjaira alapoz, kőkemény Predator feelinggel, duzzadó izmokkal, minden rész végén laboratóriummal, meg Alienes önmegsemmisítővel.
És összességében valóban összetett története van a Resiknek, de egy részre lebontva szánalmas, a Zero sztorija olyan kegyetlen kiszámítható  volt, hogy alig hittem el, ilyet már a csak a film+on látni.
Ez persze nem baj, mert nem azért nézünk Zombi filmeket se, hogy ámuljunk a színészi alakításokon.

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #167 Dátum: 2007. November 25. - 15:03:00 »
Na igen, a Zero azért volt ugye, hogy lehessenek zombik megint, de ha ismert karaktert akartak főszereplőnek (Rebecca Chambers), szűkös lett az időkeretük. A Bravo indulása és az Alfa érkezése között az átírt sztoriban is csak pár óra telt el, ide besuvasztani egy épkézláb sztorit... érte is kritika, de a múlt kiterjesztése miatt hasznos volt.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #168 Dátum: 2007. November 25. - 21:49:41 »
Közelharc erőltetésére? Pl. hogy kicsit gyanússá vált mondjuk a harmadik részben, amikor vagy  a harmadik közelharci suhintó eszközt kaptam kézhez, plusz amikor kiderült, hogy eme eszközök hatásosabbak egyes szörnytípusok ellen, mint a lőfegyverek. Ráadásul magasabb nehézségi fokozaton ez még jobban kijön, meg a lőszer is kevesebb.Meg hát az is szembeötlő, hogy míg az RE-ben van mindenkinél általában vagy 3-4-5 fajta lőfegyver, itt többnyire a pisztoly-puska kombóval kell beérni.
Hát, szerintem valamit elnéztél benne. Vagy kevered a részeket. Közelharci fegyver azért van többféle, hogy válogathass, nem szükséges mindet használnod. Az első részben csak vascső volt, kard már csak a második végigjátszásra, bizonyos feltételek mellett. A második részben jött mellé egy faléc, szöggel a végén. A harmadikba tettek mindenfélét a változatosság kedvéért, de lőfegyver se csak kettő volt. Pisztoly, vadászpuska, meg még egy puska, a harmadikban pedig 2. játéktól kifogyhatatlan géppisztoly és lángszóró, például. Magasabb nehézségi fokozaton már megkapod a kifogyhatatlan lőfegyvereket, az első két részben, ahol ez nincs, ott beállíthatod, hogy lőszer találatnál kétszeres, vagy háromszoros mennyiséget vehess fel. Ezzel együtt se elég végig a töltény, de hát, közel se lenne annyira izgalmas a játék, ha minden szörnyet messziről lelőhetnél, nem?  ;)
Szóval nem erőlteti a közelharcot, csak tesz bele azt is.  ;)
Idézet
  A negyedikben meg azok a &#@% szellemek eléggé kétségtelenné teszik a közelharci hangsúlyt, mivel emlékeim szerint csak egy karddal lehet ideiglenesen leszedni őket.
Nem, őket is le lehet nyomni bármivel- de csak ideiglenesen. Az egész játék során van összesen három olyan kard, amivel véglegesen lenyomhatod őket. De a 4. részről ne is beszéljünk, az annyira más, mint a RE sorozatban a 4. rész.
Idézet
És igen, igazad van, a harmadikban van a Shakespeare, a vers és a madaras fejtörő (de hogy aki az utóbbit kitalálta...)
A madaras fejtörő az elsőben van. Nekem sikerült kitalálnom, és amennyire hallom, hogy szinte senkinek se ment, büszke is vagyok rá.  ;D A Shakespeare-es viszont emberileg lehetetlen feladvány, annál fogalmam se volt.  :D

Daredevil

  • Fekete Tarantula
  • **
  • Hozzászólások: 437
  • Proctector os Hell"s Kitchen
Re:Videojátékok
« Válasz #169 Dátum: 2007. November 26. - 09:43:17 »
Ennyit a paranormális hitelességől. Hol marad a kősó a szellemek esetében?
A félelem nélküli

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #170 Dátum: 2007. November 26. - 10:00:15 »
Azt nem tudom, de van helyette ezüstgolyó, hogy miért pont szellemek ellen, azt ne kérdezd. :lol:
Amúgy én is rájöttem a madarasra! ;D

Ju

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 5912
Re:Videojátékok
« Válasz #171 Dátum: 2007. November 26. - 13:04:10 »
Ennyit a paranormális hitelességől. Hol marad a kősó a szellemek esetében?
Na igen. Vicces, amikor szétverheted a kísérteteket. :D Ha temetőben járunk, vigyünk magunkkal aknavetőt? ;)

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:Videojátékok
« Válasz #172 Dátum: 2007. November 26. - 14:41:32 »
Miért, te alapjáraton nem viszel? :o
 :lol:

Ju

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 5912
Re:Videojátékok
« Válasz #173 Dátum: 2007. November 26. - 15:35:21 »
Nem, alapjáraton nem járok temetőbe. ;) :D

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:Videojátékok
« Válasz #174 Dátum: 2007. November 26. - 21:28:39 »
 ;D
Hát ja, a 4. rész nem éppen Silent Hillnek készült, csak később lett azzá.

Daredevil

  • Fekete Tarantula
  • **
  • Hozzászólások: 437
  • Proctector os Hell"s Kitchen
Re:Videojátékok
« Válasz #175 Dátum: 2007. November 28. - 18:28:38 »
Azt nem tudom, de van helyette ezüstgolyó, hogy miért pont szellemek ellen, azt ne kérdezd. :lol:
Amúgy én is rájöttem a madarasra! ;D

Az ezüstgolyó= halott farkasember dolog a viilágon a legnagyobb hülyeség, amit hallottam. Nem tudom ki találta ki, de kábé annyira értett ezekhez a lényekhez, mint Győzike az emberi kultúrához.
A félelem nélküli

Ju

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 5912
Re:Videojátékok
« Válasz #176 Dátum: 2007. November 28. - 18:50:32 »
Én se értettem soha ezt a logikát... mi köze az ezüstnek a farkasemberhez? Vagy a vámpírhoz? Mert használhatják vérnyomásemelésre?  :P

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:Videojátékok
« Válasz #177 Dátum: 2007. November 28. - 18:58:10 »
Igen viszont visszatérve az SH4-es kísértetekre, azokat azért tudod paskolni, mert nem a tulvilág itteni kivetülései, mint hagyományos értelemben, hanem te vagy az ő világuk része, vagyis te is ugyanúgy csak fogjúlejtett lélekként vagy jelen a helyszíneken, mint ők.
Amúgy azok sokkal közelebb állnak, a japán shibitókhoz, mint az európai szellemekhez.

Jah, a vámpír ezüstgolyó párosítástól én is eldobom az agyam, az már a mindent keverünk mindennel kategória.

Daredevil

  • Fekete Tarantula
  • **
  • Hozzászólások: 437
  • Proctector os Hell"s Kitchen
Re:Videojátékok
« Válasz #178 Dátum: 2007. November 29. - 09:29:52 »
Igen. Sajnos a popkultúrának megvannak a maguk "áldásos" hatásai. Szerintem csak egy kerekedő találta ki ezt, hogy fellendítse a bizniszt.
A félelem nélküli

pepo05

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 8562
  • Felicia Hardy Lover
Re:Videojátékok
« Válasz #179 Dátum: 2007. November 29. - 12:50:13 »
Erre van magyarázat: Ákos - Gyílkos ezüstgolyó című száma! :P
"Az elme mindig hamarabb adja fel, mint a test. A titok nyitja, hogy az elméd neked dolgozzon és ne ellened"