Kaine, igen, tudtam, hogy az SH 2-es kijelentésre harapni fogsz, de sajnos igaz.
Az SH2 játékmenetileg semmit sem adott hozzá a szériához (történetileg persze baromi sokat). A hangulat, és a történet, a karakterek, a helyszínek viszik el a dolgot a hátán, de te végig ugyanaz maradsz, nem kapsz új lehetőségeket, nincs esélyed arra, hogy egy egy helyzetet másképpen oldjál meg, csupán a játék által felkínált lineáris út.
Igazábol viszont mindez megvan az MGS 3-ban is, nagyszerű karakterek, nagyon összetett és magával ragadó történet, és elképesztően részletes helyszínek. Persze itt jön képbe az, hogy kinek melyik történet tetszik jobban, emberközelibb az SH 2, mivel alighanem elég kevés elit kommandós van közöttünk.
Viszont az MGS 3-ban nincsen egyetlen jó megoldás, hanem teljes szabadság van helyette, úgy oldod meg az eléd kerülő akadályokat, ahogy szeretnéd, nincs előre kijelölt út, amin jársz, hanem több lehetőséged van eljutni A pontból B-be. Az ellenfeleknél pedig nincs egyetlen taktika, vagy sebezhető pont amit ki kell találnod. A kemény az, hogy fogadjunk, hogyha játszanál a játékkal, kitalálnád, hogy nem tetszik neked, mert túl sok dologra kell odafigyelni benne. Azzal a fajta elzárkózással, amit már nem először veszek észre benned, hogyha egy játéknak nehéznek tűnik az elje, akkor hagyod a fenébe, baromi sok jó dologról maradsz le.
Valószinüleg amúgy Predash számára is kicsit csalódás lesz az MGS 2, mivel fele annyi dolgot sem tehet majd meg benne, mint az MGS 3-ban.
Amúgy az is egy nagyon jó játék, igen jó, és pokolian összetett történettel, de ha állsz, akkor valóban nem történik semmi kaine, de az MGS 2-ben is lehet menni
.
De amúgy megpróbálom a teáltalad leírt sémában összefoglalni az MGS 3-at.
Hol ver ez már köröket egy olyan játékmenetre, ahol egy elhagyatott városban mész, nem látsz messzebb 5 méternél a ködtől, elképesztő hangulatú helyszíneken jársz, és bármelyik pillanatban rád ugorhat egy szörny?
Ott, hogy itt egy hatalmas dzsungeles világban mész, ami tényleg él, és lélegzik, szinte minden fűszáll külön mozog, önálló állatvilággal rendelkezik, dinamikus telik az idő, változik az időjárás, a hőmérséklet, és gyakorlatilag minden másodpercben felfedezelel egy olyan apró rézletet, amin órákon át el tudnál gyönyörködni (pl egy forráshoz inni érkező szarvas). A történetben előrehaladva pedig bázisokra kell bejutnod, vagy járöröző katonákat likvidálnod, vagy olyan extrém főellenfelekkel megküzdened, akiket elképzelni sem tudsz, de mégis mindegyikük valódi élettel teli önálló személyiséggel rendelkező figura.
Az sh 2-ben kapsz egy kisvárost, az mgs 3-ban kapsz egy kisméretü világot.