Szavazás

Mi legyen a jövő évi Pókember kiadvány címe?

A Hihetetlen Pókember
11 (34.4%)
Peter Parker: Pókember
13 (40.6%)
Pókember
8 (25%)

Összes szavazó: 32

Szavazás lezárva: 2011. December 03. - 23:19:34

Szerző Téma: A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)  (Megtekintve 667490 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4260 Dátum: 2018. Február 18. - 11:11:26 »
Ez mutatja, hogy az igazán kreatív munka a filmgyártásban az írás. Minden mást lehet hozni rutinból.
Azt ugye tudod, hogy ez butaság.

Nem tudom.

Idézet
Egyik tevékenység sem kevésbé kreatív mint a másik.

Azt ugye tudod, hogy ez butaság. Az írón kívül mindenki más egy már meglévő vízióban gondolkodik. A semmiből felépíteni egy világot, karaktereket, és abba belehúzni egy történetet össze sem hasonlítható az operatőrök vagy a sminkesek munkájával.

Idézet
Amikor Kaine is ezzel jön, hogy írókból van a legnagyobb hiány, attól is mindig tikkel a szemem. Hogyne lennének.

Egyetértek veled abban, hogy vannak. Csak azt nem tudom, hogy hol.

Idézet
Egy film esetében minden alkotó ott van a film készítése közben, látja a munkáját, tudja korrigálni, megvédeni, ha másvalaki szét akarná barmolni, egyetlen személyt kivéve, és ő az író. Ő csak átad valamit, ami lehet akármilyen kiváló, utána 5 tucat ember keze alatt átmegy (rendező, szerkesztők, producerek stb.), és mindenki hozzáteszi/elveszi belőle ami neki tetszik/nem tetszik.

Biztosra veszem, hogy ha ettől lennének rendre szarok a filmek, akkor már ott lenne a helyszínen az író mindig. Egyébként az is gyakori, hogy eleve egy csapat író dolgozik egy projekten.

Idézet
Mondjuk máskor pont védeni szoktad a szuperhős képregényeket, most meg lényegében ezzel te mondod ki, hogy nem képviselnek komoly irodalmi értéket (mondjuk a hollywoodi filmek sem). Mondjuk ebben amúgy maximálisan egyetértek veled. ;D

Nem tudom, ezt nekem címezted-e, de úgy gondolom, hogy az igazi klasszis történet minden formátumban ritka, mint a fehér holló. A legtöbb cucc ponyva, és ezt nem kell lenézni, mert igazi gyöngyszemek vannak köztük, és még több, ami rendkívül szórakoztató.

A rossz írókat meg akasszák fel. :)

Beérem azzal, ha kirúgják :D :D

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4261 Dátum: 2018. Február 18. - 11:30:02 »
Egyetértek veled abban, hogy vannak. Csak azt nem tudom, hogy hol.
Pedig leírtam, szerzői cuccok. :)
Az írón kívül mindenki más egy már meglévő vízióban gondolkodik.
A felsorolt példákban (nagy költségvetésű filmek, vagy Marvel/DC képregények) az író is.  ;)
Épp ezért hoztam fel, hogy a jó írók az ezeken kívül eső területeken keresendők, mivel ott még valóban tudnak (vagyis hagyják őket) önálló munkát letenni az asztalra.
A semmiből felépíteni egy világot, karaktereket, és abba belehúzni egy történetet össze sem hasonlítható az operatőrök vagy a sminkesek munkájával.
Igen, épp ez a lényeg, "nem hasonlítható", ti mégis rangsorolnátok őket, hogy az egyik felsőbbrendű, mint a másik. ;)
Miközben minden, az író, a rendező, az operatőr, a díszlettervező, a színészet minden kreatív tevékenység arról szól, hogy kell hozzá egy bizonyos fokú alap tehetség, és egy másik része pedig tanulható, elsajátítható.
Sőt érdekes módon ahhoz képest, hogy mostanában az írást szokták sokan túlmisztifikálni (sőt a 90-es évek rajzoló kultuszával ellentétben most pont író kultusz van), bárki aki valamilyen kreatív tevékenységbe akar kezdeni, legelőszőr írni kezd. :lol:
Nem tudom, ezt nekem címezted-e
Nem. :)
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 18. - 11:57:57 írta Todd »

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4262 Dátum: 2018. Február 18. - 12:35:38 »
Pedig leírtam, szerzői cuccok. :)

Ez rendben van, de azért én a moziba is történetekért járok, nem cgiért. Szóval bárhol vannak, nem ott, ahol sokan látják, és ahol én is látni szeretném őket. A hiba talán az én készülékemben van, de minimum a felelősség felét Hollywoodra hárítom. Sőt, inkább az egészet :D :D

Idézet
A semmiből felépíteni egy világot, karaktereket, és abba belehúzni egy történetet össze sem hasonlítható az operatőrök vagy a sminkesek munkájával.
Igen, épp ez a lényeg, "nem hasonlítható", ti mégis rangsorolnátok őket, hogy az egyik felsőbbrendű, mint a másik. ;)
Miközben minden, az író, a rendező, az operatőr, a díszlettervező, a színészet minden kreatív tevékenység arról szól, hogy kell hozzá egy bizonyos fokú alap tehetség, és egy másik része pedig tanulható, elsajátítható.

Ebben magamra vállalom a királyi egyest. Azért nem hiszem, hogy összehasonlítható lenne, mert más nagyságrendű kreativitás kell ahhoz, hogy a semmiből alkoss valamit, mint ahhoz, hogy egy megalkotott víziót valamilyen formába önts. Egyik sem megy nélküle, de véletlenül sem ugyanannyira kreatív folyamatok.


Azt hiszem, minden másban egyetértünk.

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4263 Dátum: 2018. Február 18. - 12:45:49 »
Szerencsére vannak szerzői filmek. ;)
Habár sajnos jellemző az, hogyha egy ilyen alkotó bekerült a köztudatba, akkor elkezdni beszippantani a gépezet (pl. Nolan).

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4264 Dátum: 2018. Február 18. - 12:48:12 »
És ezzel meg is válaszoltad, hogy hol vannak a jó írók, és igazoltad ezt is:
azok az írók, akik olyan jók, hogy mindent jól csinálnak, a filmiparban vannak, mert ott hatvanszor nagyobb fizetést kapnak, így könnyen átcsábulnak oda.
Uff, én beszéltem!

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4265 Dátum: 2018. Február 18. - 12:50:10 »
Már leírtam az ellenválaszomat, de meggondoltam magam.
Végiggondolva a dolgot igazad van. Aki már annyira eladta magát, hogy a Marvel/DC kombónak dolgozzon, és így is úgy is másodhegedűs bérmunkát végez, valóban teheti ezt akár több pénzért is.
Ettől függetlenül a valódi tehetségek bármilyen választott művészeti ágban is vannak, szerintem ugyanúgy maradnak a szerzői piacon, vagy nagyon rövid vállalati kirándulás után visszatérnek oda.
Habár egyre több olyan cuccot látok a Marvelnél is, ami mind vizualitásban, mind történetvezetésben már közelebb áll a szerzői képregényekhez, mint a kommersz dolgokhoz. Pl. X-Faktor, DareDevil. De legutóbb a Hawkeye is erősen ilyen volt. Jut eszembe (Baloghot játszom ;D), azt nem akarnád kiadni?
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 18. - 13:38:15 írta Todd »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4266 Dátum: 2018. Február 18. - 14:06:11 »
Jó példa rá Peter David, aki egyszerre alkot saját művet, könyvet, filmet, képregényt. De képregényírók lesznek szeretetből is, akik a műfajt kedvelik (ahogy mondjuk egy sci-fi író is valahogy így lesz).
Sólyomszemet egyelőre nem tervezem.

kevinkain

  • Rinó
  • **
  • Hozzászólások: 753
    • KevinKain
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4267 Dátum: 2018. Február 18. - 16:08:05 »
Csak két dolog, mert így is elég hosszúra nyúlt (bár már mindkettőt írtam korábban): azért nem lehetett válás, hogy Pókember ne tűnjön idősebbnek

Úgy látom kicsit elbeszélünk egymás mellett: én a szerkesztői döntést kritizálom pont az ilyen húzások miatt, hogy minden megkötnek meg rebootolnak meg egyebek, hogy ezeket az erőltetett és önkényes hülyeségeket megtartsák, hogy ne tűnjön 20 évnél idősebbnek egy már majd 60 éves karakter. Számomra konkrétan ez és az ilyen dolgok számítanak problémának, szóval nem érv az ilyesmi az én érveimmel szemben :).
Ja, és szerintem pont ezért olyan kevés a valóban nagy jó író, mert ilyen ostoba önkényes megkötéseik vannak. Persze hogy nem akar egy valóban jó, híres, tehetséges író odamenni egy ilyen céghez, ahol mindenbe belekötnek, önkényes szabályokat hoznak, sőt simán fenn áll a veszélye, hogy a történetei pár év múlva kikerülnek a kanonitásból, mert valami új írónak olyan kedve lesz, hogy átír mindent és kitöröl eseményeket. Lennének jó írók, akik a képregények és a karakterek szeretete miatt ott dolgoznának "kevés" pénzért, de csak akkor ha hagynák őket dolgozni, és ha azt érezhetnék, hogy egy nagyobb dolog részesei, és amit alkotnak az jelentős és hosszútávú.

Különben, amiket számon kérsz rajtuk, hogy miért nem csinálnak radikálisabb lépéseket, hát ezzel a válással, plusz Mephistóval szerintem elmentek a falig, ennél durvább még nem volt. És természetesen ez is rengeteg embernek nem tetszett, hát ezért nem lépnek ilyeneket túl gyakran.

Persze, hogy meglépték és persze hogy pofáraesés lett, mert egy primitív, erőltetett és gyáva húzás volt a részükről, ami az előbbi "ne tűnjön idősebb" indokkal próbálnak elfogadhatóvá tenni, miközben nem lesz ettől se elfogadható.

Többen is mondták, hogy egy igazán jó író megél a könyvírásból, mert tud könyvet írni. Minden íráshoz másféle kvalitások kellenek. Egy könyv megírása ezerszer komolyabb és nehezebb munka, mint egy képregény írása, mert ott az író "közvetlenül" kommunikál a közönséggel: neki kell leírni mindent, hogy ki, hogy néz ki, milyen a környezet, mit éreznek a karakterek, mi és hogyan történik, minden egyes mozdulatot, minden egyes színárnyalatot és formát neki kell megfogalmaznia úgy, hogy az élvezetes és izgalmas legyen. Ennél jóval könnyebb a dolga a forgatókönyvíróknak, míg a képregényíróknak ezerszer könnyebb a dolguk, mert csak annyi, hogy leírják nagyjából, akármilyen igénytelenül és primitív szóhasználattal, hogy mi történjen (instrukciók a rajzolóknak, ahol gondolom nem várnak el művészi fogalmazást), meg hol, aztán csak a párbeszédet, meg néhány mondatnyi átkötő szöveget kell hozzá illeszteni. És itt jön képbe, amit korábban említettem: az írók között vannak tehetségesek és kreatívak és ez épp a képregényírásnál nyilvánul meg, mert ott egy kevésbé tehetséges, de igen kreatív és intelligens író is emelkedhet legendás státuszba, miközben a könyveit lehet ki se adná senki, mert annyira meg nem tud jól írni. És épp ez az, amiért könnyedén találhatnának jó és kreatív írókat. Ez pedig azért van, mert túl sokat foglalkoznak azzal, hogy ki hogyan ír, és az, hogy mit ír másodlagos lesz. Ezért is ragaszkodik a Marvel a "betanított munkások"-hoz annyira, mert egy kreatív író nem biztos, hogy tudná tartani hosszútávon a határidőket, meg tudna csakúgy a semmiről írni önismétlő módon.

Sőt érdekes módon ahhoz képest, hogy mostanában az írást szokták sokan túlmisztifikálni (sőt a 90-es évek rajzoló kultuszával ellentétben most pont író kultusz van), bárki aki valamilyen kreatív tevékenységbe akar kezdeni, legelőszőr írni kezd. :lol:

Ez valóban így van, de a valódi probléma, hogy sok ember azt hiszi, hogy mivel általános alsóban megtanult írni, akkor már könyvet is tud írni, meg akármit. Annyi árnyalás van az eddigi írás/egyéb dolgok, mint kreatív tevékenység témában, hogy mindkét oldalnak igaza van bizonyos szinten. Az írást sokan semmibe veszik, mert mivel azt hiszik, hogy tudnak írni, akkor már alkotni is tudnak az írás által, miközben ez nem igaz. Míg más dolgokhoz rengeteg előképzettség, tudás, gyakorlás kell, hogy egyáltalán elkezdhessék, miközben az írás sokkal szubjektívebb, mert egy effektmester, vagy rajzolónál sokkal könnyebb kiszűrni, hogy ki a jó és ki a rossz. Viszont ott a másik oldal, hogy az írást soha nem lehet (vagy inkább nem szabadna) rutinból csinálni, mert önismétlő lesz. Miközben az egyéb dolgoknál persze mindig van, hogy ehhez vagy ahhoz kell kreativitás, de megesik, hogy részben, vagy akár teljes egészében megy rutinból. Ezért szoktam mondani, hogy az írást elkezdeni a legkönnyebb, de hosszútávon csinálni az igazán nagy kihívás, miközben minden mást elkezdeni is nehéz, de idővel egyre könnyebb lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 18. - 16:21:58 írta kevinkain »

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4268 Dátum: 2018. Február 18. - 17:41:32 »
Szerencsére vannak szerzői filmek. ;)

Vagyis nem ott vannak, ahol sokan látják, és én is látni szeretném őket :D

Idézet
azok az írók, akik olyan jók, hogy mindent jól csinálnak, a filmiparban vannak, mert ott hatvanszor nagyobb fizetést kapnak, így könnyen átcsábulnak oda.
Uff, én beszéltem!

Ehhez akartam hozzátenni valahol az elején, hogy mégis küszködnek a sztorikkal.

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4269 Dátum: 2018. Február 18. - 18:43:42 »
Szerintem egy forgatókönyvírónak nehezebb a dolga, mint egy könyvírónak. Utóbbi teljesen szabad kezet kap, azt ír és olyan terjedelemben, ahogy csak akarja. Ha leírást akar, azt ír, ha cselekményt, akkor azt. Egy forgatókönyvírónak alapból ki van adva, hogy mit vagy miről írjon, aztán úgy kell írnia, hogy figyelembe veszi az utána jövők munkáját is, azaz feltételezi, hogy a leírást a rendező és a díszletes meg tudja oldani, és így tovább, végezetül pedig úgy kell írnia, hogy az adott költségvetésbe beleférjen, azaz az írása közben számolgatnia kell, hogy a jelenlegi technikával ezt és azt ki tudná megcsinálni, és mennyiért.
Ehhez akartam hozzátenni valahol az elején, hogy mégis küszködnek a sztorikkal.
Így van, mert marha kevés jó író van. Szóval azokat használja mindenki, akik egyáltalán vannak.

balogh44

  • Thanos
  • ****
  • Hozzászólások: 4826
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4270 Dátum: 2018. Február 18. - 21:10:47 »
Jó példa valahol G.R.R. Martin, aki soha nem gondolta volna, hogy regényciklusát valaha is át lehet ültetni más hordozóra. Egyenesen ellene volt, hogy az HBO sorozatot csináljon belőle. Aztán ugyebár a többit tudja mindenki. Aztán megpróbálták képregénybe is átültetni a dolgot, hogy az mennyire sikerül döntse el mindenki magának, tény, hogy soha nem szabad minőségben egyenlőségjelet rakni az írás és az abból készült feldolgozás közzé, ritka ahol lehet, szerintem. ;)
De hogy ne menjen OFF-ba a cucc, Pókember számomra addig volt szerethető figura, még közel állt a hétköznapi emberhez. A történeteiben fokról fokra fejlődött, és  itt akár a párkapcsolatait is vehetjük. JrJr-es esküvő előtti részekben érezte, hogy "valami hiányzik" életéből. Igen, persze soha semmi nem rózsaszín álomvilág, és a legjobb párkapcsolat is futhat idő előtt zátonyra. De nem úgy, hogy közben magát a karaktert kiragadják a saját életkorából is, hogy hadd legyen fiatalabb már na. Slott-ra kíváncsi leszek, mit hoz ki ebből, és hogy MJ ezután hogy fog viszonyulni Peter-hez. :)

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4271 Dátum: 2018. Február 18. - 21:18:01 »
Szerencsére vannak szerzői filmek. ;)
Vagyis nem ott vannak, ahol sokan látják, és én is látni szeretném őket :D
Nem értelek, ki vagy mi tart abban vissza ebben? :nemtudom:
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 19. - 08:39:46 írta Todd »

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4272 Dátum: 2018. Február 18. - 22:18:07 »
Jellemzően nem mennek moziba, gyakran vontatottak vagy elvont művészfilmek és nem is hallok róluk. Nyomozhatnék, de én Hollywood stílusával ki vagyok békülve, csak épp igénytelenek a történetekre. Azt akarom látni, hogy a tehetséges írók ott alkotnak, ahol a történet mellett adott minden más is.

Két olyan filmet tudok mondani, ami nem mainstream, de eljutott hozzám és tetszett is: a Kung Fury és a Hardcory Henry. Talán nem kvalifikálnak szerzői filmnek, ráadásul nem is a történettel fogtak meg, de ezek pont olyan cuccok, amihez Hollywoodnak nincs töke.

kevinkain

  • Rinó
  • **
  • Hozzászólások: 753
    • KevinKain
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4273 Dátum: 2018. Február 18. - 22:30:39 »
Szerintem egy forgatókönyvírónak nehezebb a dolga, mint egy könyvírónak.

Ez elég relatív, és személyfüggő, hogy kinek mi nehéz és könnyű alapvetően, de szerintem egy forgatókönyvírónak, főleg Hollywood-ban nem kell olyasmivel foglalkoznia, hogy meg lehessen csinálni, mert ott mindent meg lehet. A költségvetés és megvalósítás meg másnak a dolga, nem neki kell vele foglalkozni. Viszont én csak a konkrét munkáról beszéltem, amit kiad a kezéből. Egy írónak minden egyes mondatát tökéletesen kell összeraknia és a legapróbb részletekre is figyelnie kell, míg egy képregényírónak a munkájából csak a párbeszédek, és esetleg pár narrációs mondat jut el a közönséghez, míg amellett akár primitív tőmondatok sokaságával és milliónyi szóismétléssel is alkothat, az nem fog meglátszani. Utasításokat leírni sokkal könnyebb, mint művészileg és élvezhetően megfogalmazni dolgokat, mint ahogy mondjuk elszavalni monoton egy szöveget is könnyebb, mint valóban eljátszani egy szerepet.

Filmes témához: én speciel szeretem a nagyköltségvetésű látványos filmeket, és az amatőrfilmek általában nagyon vontatottak az én izlésemnek. Azt szeretem, ha egy Hollywood-i filmnek van értelme, vagy jól van megcsinálva :).

De ezek már lehet off témák kicsit, így a képregényekhez visszakanyarodva a lényeg, hogy én az egységességet és következetességet hiányolom. A Marvel képregényeit azért olvasom, mert bírom a karaktereket és érdekel a sorsul. Ám ha mindenféle what-if-eket, alternatív univerzumokat meg reboot-okat csinálnak, akkor azok a sztorik mégis mivel adnak többet mint bármilyen fan-fiction, amiket a neten lehet olvasni?
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 18. - 22:32:44 írta kevinkain »

kaine

  • Adminisztrátor
  • Pókfej
  • *
  • Hozzászólások: 30559
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4274 Dátum: 2018. Február 19. - 00:07:07 »
A költségvetés és megvalósítás meg másnak a dolga, nem neki kell vele foglalkozni.
Ezt nem hiszem. Hányszor olvasni, hogy át kellett írni a forgatókönyvet, mert túlment a költségvetésen? Átírásnál kétszer fizetnek a forgatókönyvírásért (mert mással íratják át), vagyis biztosra veszem, hogy az írónak úgy kell írnia, hogy megadott költségen belül maradjanak. Aztán vagy sikerül neki vagy nem.

petshop

  • Olvasztár
  • **
  • Hozzászólások: 540
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4275 Dátum: 2018. Február 19. - 02:43:47 »
Ebben kevinkain-nek van igaza: a forgatókönyvíró nem tudja, hogy mi mennyibe kerül, azt csak a forgatókönyv alapján kalkulálják ki valahol a producer-gyártási osztálynál. De hát honnan is kéne tudnia, hogy mi mennyibe kerül? Hogy egy homok effekt drágább, mint egy űrbéli jelenet pl.?
Rengetegszer átíratják a forgatókönyveket, azt se értem miért mondod, hogy mással, nincs erre semmilyen megkötés. Pl. változhat egy film költségvetése is, amikor le kell venni a látványos dolgokból, de pl. egy megszerzett nagy nevű színésznél is van, hogy át kell írni a figurát, hogy a színész karakteréhez jobban feküdjön.

Két olyan filmet tudok mondani, ami nem mainstream, de eljutott hozzám és tetszett is: a Kung Fury és a Hardcory Henry. Talán nem kvalifikálnak szerzői filmnek, ráadásul nem is a történettel fogtak meg, de ezek pont olyan cuccok, amihez Hollywoodnak nincs töke.
:lol: :lol: :lol: Hát ezen most jót röhögtem! Akkor téged nem feltétlen Ingmar Bergman, vagy Francois Truffaut filmjei fognak érdekelni.
Ajánlom a "szokásos" retroshock videókat, ami ezek közül megfog azzal tégy egy próbát. Vannak kis, és nagy költségvetésűek is bennük, a lényeg, hogy ezek mind szólnak is valamiről!
https://www.youtube.com/watch?v=-tMhQBCFwMY
https://www.youtube.com/watch?v=oszN61NAG5Y
https://www.youtube.com/watch?v=JzWBbSFypNk&index=2&list=RDoszN61NAG5Y
https://www.youtube.com/watch?v=2vAhuZN4svY
Vannak róla kedvenceim, de nem ajánlok semmit, mert itt már tényleg ízlés kérdése, hogy kinek melyik tetszik jobban. Igazából mind jó, amiket láttam belőle, de más-más stílusok, kinek mi jön be.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 19. - 02:45:27 írta petshop »

Todd

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 10492
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4276 Dátum: 2018. Február 19. - 07:58:34 »
Jellemzően nem mennek moziba, gyakran vontatottak vagy elvont művészfilmek és nem is hallok róluk.
Úgy látom, itt némi eltérés van közöttünk az alatt, hogy ki mit ért szerzői filmen, így leírom, én melyikre gondoltam.
Idézet
Szerzői film: Filmművészeti irányzat. ÁItalában azokat nevezik szerzői filmeknek, amelyeknek nincs külön forgatókönyvírójuk, így a kész film teljes egészében a rendező elképzeléseit tükrözi. Éppen ezért tágabb értelemben szerzői filmeknek nevezhetők azok az alkotások is, amelyek ugyan irodalmi művek alapján készültek, de elsősorban a rendező értelmezését, egyéni látásmódját fejezik ki. Ennél a filmirányzatnál érvényesül leginkább a camera stylo módszere.
Read more: http://www.kislexikon.hu/szerzoi_film.html#ixzz57XJK7NI0
Így gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy én egyáltalán nem a elvont, vontatott, alacsony költségvetésű, amatőr művészfilmekről beszélek, amik nem is kerültek mozikba. ;)
Pár példa: Alfonso Cuarón (Gravitáció, Az ember gyermeke), Brad Bird (A hihetetlen család, L'ecsó), Joss Whedon (Bosszúállók 1-2, a nagy kakukktojás, mert a 2. kegyetlen rossz lett...), Wes Anderson (A Grand Budapest Hotel, Édes vízi élet), The Wachowskis (Mátrix, V mint vérbosszú), Christopher Nolan (A tökéletes trükk, A sötét lovag trilógia), Quentin Tarantino (Ponyvaregény, Becstelen brigantyk), Joel & Ethan Coen (Fargo, A nagy Lebowski), Guillermo Del Toro (Hellboy, A Faun Labirintusa), Tim Burton (Ollókezű Edward, A halott menyasszony), James Cameron (Terminator 1-2, A bolygó neve: Halál), és még a végtelenségig sorolhatnánk. ;)


Nyomozhatnék, de én Hollywood stílusával ki vagyok békülve, csak épp igénytelenek a történetekre (...) de ezek pont olyan cuccok, amihez Hollywoodnak nincs töke.
Ahogy látom azért olyan nagyon mégse vagy kibékülve vele. :lol: Én sem. ;)
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 19. - 08:43:09 írta Todd »

talgaby

  • Pókfej
  • *****
  • Hozzászólások: 12327
    • HálóZsák
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4277 Dátum: 2018. Február 19. - 08:54:24 »
Ezt nem hiszem. Hányszor olvasni, hogy át kellett írni a forgatókönyvet, mert túlment a költségvetésen?
AZ nem az író vagy a forgatókönyv hibája, hanem az önmérsékletre képtelen rendezőé és a produceré, aki nem készített normális kalkulációt. A forgatókönyvet azért írják át, hogy kikalkulálják, egyáltalán mit tudnak még leforgatni, mielőtt egy gyártásvezető a stúdiótól kirúgja a fél bandát.

coleman

  • Bűnölő
  • ***
  • Hozzászólások: 1018
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4278 Dátum: 2018. Február 19. - 15:48:18 »
Úgy látom, itt némi eltérés van közöttünk az alatt, hogy ki mit ért szerzői filmen, így leírom, én melyikre gondoltam.

Tényleg volt, most már világos a kép. Ezek közül egy csomót láttam, és sok nagyon jó is volt. Semmi nem akadályoz abban, hogy ilyesmiket nézzek, nézek is, de elég ritkán futok beléjük.

Idézet
Ahogy látom azért olyan nagyon mégse vagy kibékülve vele. :lol: Én sem. ;)

Divat utálni és ész nélkül szarozni a mainstream filmeket, amit messze elkerülnék. Szerintem filmek terén sok szempontból el vagyunk kényeztetve, de nyilván vannak gondjaim, ezzel indult a beszélgetés.

:lol: :lol: :lol: Hát ezen most jót röhögtem! Akkor téged nem feltétlen Ingmar Bergman, vagy Francois Truffaut filmjei fognak érdekelni.
Ajánlom a "szokásos" retroshock videókat, ami ezek közül megfog azzal tégy egy próbát. Vannak kis, és nagy költségvetésűek is bennük, a lényeg, hogy ezek mind szólnak is valamiről!

Nem is tudom, kik azok, talán ez elég infó :D Megnézegetem majd az ajánlókat, hátha felpiszkálja valami az érdeklődésem.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Február 19. - 17:42:43 írta coleman »

wenkman

  • Grizzly
  • *
  • Hozzászólások: 64
Re:A Hihetetlen Pókember (Kingpin füzetek)
« Válasz #4279 Dátum: 2018. Február 19. - 21:42:46 »
Hello!

Bocs az offért, nem szokásom kérdezgetni, de még nem jött meg a HIPO 37.
Mikor postáztátok?
Köszi!