nem igazán repkednek itt a példák, mik lehetnének a két véglet között, csak szép hasonlatokat tudtok írni.
Miért hozzak fel példát? Nem azt mondtam, hogy én jobban meg tudnám írni a történetet, hanem, hogy ezt a végét nagyon elszúrta Moore.
Nagyon szépek ezek az érvelesek, de egy dolgot nem értek még mindig, M bűne miért az író/rendező hibája.
Ez jó vicc. Miért, szerinted kinek a hibája? Moore találta ki és írta meg a történetet, így csakis őt lehet hibáztatni.
Nem, itt egyszerűen arról van szó, hogy Moore egyszerűen a hatásvadászat kedvéért tette bele R halálát a történetbe, mert bármi utólagos belemagyarázás ellenére teljesen felesleges volt, mert nincs semmi értelme. Most az a magyarázat, hogy nincs hely számára az új világban, szintén nem állja meg a helyét. Mert ha a realitás talaján maradunk, ami a mű célja, akkor ennyi erővel M kiírthatta volna a kommunista kínaiakat is, mondván, hogy az új világban nincs számukra hely. Miért áll meg egy embernél? Ennyi erővel a fél világot is megölheti. Tudom, hogy túlzó a példa, de ha ezt a gondolatmenetet követjük, akkor abból ez következik. A szimbólikus magyarázat pedig ezért erőltetett.
Ezért a fő momentumért érzem én azt, hogy én nem látom az egetverő nagyságot benne. Egynek elment a történet, de oltárt nem fogok neki emelni, ahogy a képregényt sem fogom megvenni ezután sem. Persze ne értsetek félre, én tisztelem, hogy nektek tetszik, és nem célom, hogy bárkit is meggyőzzek az igazamról. Pont azért tőletek kérdezem, hogy ennek a vége jelenetnek mi értelme volt, hátha választ kapok rá. Mert az kristálytiszta, hogy logikusan végiggondolva semmi értelme nem volt. Én értem, grey és Todd a gondolatokat, amiket kifejtetek. Pár dolgot tényleg jól megmagyaráz, ezt köszönöm, de R halálának logikájára nem ad magyarázatot.