Nem pepo, de ezt már egyszer kitárgyaltuk. Helyből köteles úgy megközelíteni a zebrát, hogy át tudja engedni a gyalogost, nincsen féktáv, és egyéb kibúvók.
A gyalogosnak a zebrán vita nélkül elsőbbsége van.
Egyébként a zebrára lelépés és ott megállással igazán nem tudom mi a bajod?
Én is gyakran alkalmazom, ha kétséges, hogy a büdös bunkó paraszt tróger autósok átengednek-e.
Ha leléptem a zebrára, mert addig lesz*rtak huszan, akkor azért már vegye észre magát az a suttyó.
És ha én képes vagyok várni 5 percet, hogy végre valaki megadja az elsőbbségemet, akkor ne idegeskedjen már az a seggfej a kocsiban, mert várnia kell mondjuk 15 másodpercet, amíg átérek.
Kábé ez a véleményem a témáról, és hasonlóan vélekedek a Kanasztát elütő autósról is.
1: Ha kanyarodni akar az vadbarom, akkor azért lassítson már le.
2: Ha elüt valakit, azért már ne huzzon el, mert ezek után végleg nem szorúl magyarázatra, hogy ki volt a bunkó.
Körülbelül ez a véleményem a magyar közlekedési morálról, ahol mindenki azt hiszi, hogy a nagyobb járműnek van elsőbbsége.
UI: Akinek nem inge ne vegye magára.
Egyébként ez a gyalogosoknak/bicikliseknek nincs jogsija duma is hatalmas.
Talán ebből a tényből kiindulva nem azt a következtetést kéne levonni, hogy akkor mindig ők a hülyébbek, hanem inkább azt, hogy mivel ők nem, de az autósok rendelkeznek a szükséges ismeretekkel, sőt kötelesek azok betartására, ezért nekik kéne felelőséggteljesebben, érettebben, és figyelmesebben közlekedni.