Én meg végigvittem az új Pókember játékot. Nagyon király.
Eddig a PS2-es
Spider-Man 2 the movie game volt az etalon számomra, de az új játék minőségileg legalább ugyanolyan jó, ha nem jobb (és ebbe nem számítottam bele a grafikát, amiben nyilvánvalóan fényévekkel lepipálja). Látszik, hogy az Activision-nek sok tapasztalata van a témában, ez a játék (mint Pókember "szimulátor") közel tökéletes lett. Már csak azt várom, hogy valamelyik játékban megoldják a bunyó előtt/alatt egy tetszőleges pontra rögzíthető fényképezőgépet, illetve hogy bármikor át lehessen változni PP-é, és akkor tökéletes lenne a szimuláció.
De egyébként a mozgások nagyon jók, a poénok is a helyükön vannak, a grafika csodás, és ha a filmes pókruci nem tetszik, akkor az idővel megnyitható Raimis (és egyéb képregényes) pókruhákra is át lehet váltani. Nagyon jó döntés volt, hogy nem a film eseményeit dolgozza fel a game, hanem folytatja a történetet, így teljesen új sztorit kapunk, és nem lesz olyan érzésünk, hogy "ez nem is volt benne a filmben". A sztori is jó (legalábbis egy képregényes játékhoz megfelel, nincs túlkombinálva, de nem baj), logikusan épül fel, ahogy a játék maga is, nekem tetszett. Az átvezető videók kifejezetten filmszerűek, nagyon hangulatosak. Nem nagyon szoktam ilyet mondani, de megkockáztatom, ez a játék jobb volt, mint a film.
Ha hátrányt kéne keresni a játékban, akkor talán az lenne, hogy a fajkeresztezéses sztorit vitték tovább, de tulajdonképpen ez lehet előny is. Hátrány azért, mert így a főmuftik külsőre elég hasonlóak lettek, nem annyira egyediek, mint a képregényben (talán azért is, mert próbáltak a készítők a realisztikusságra törekedni). Előny pedig azért, mert aki már unja, hogy minden játékban képregényesek a főgenyák, annak ez újdonság lesz. Úgy kell elképzelni ezt a játékot a képregényhez képest, mint a film által teremtett alterverzumot (amiben azért vannak kis hasonlóságok a képregényhez is).
Bele lehetne még kötni olyan apróságokba, minthogy Póki sokszor a levegőbe lövi a hálót, de ez engem nem zavart, mert nagyjából betartották a szabályt, hogy csak akkor tudsz hálóhintázni, ha elég alacsonyan vagy az épületekhez képest.
A játék legjobb és leghasznosabb újítása egyértelműen a Web Rush mód volt, remélem ezt a folytatásokban is megtartják majd.
Mindent összevetve szuper game lett, nekem nagyon tetszik.
Ja, és poén, hogy már a játékban is van stáblista utáni videó.
Illetve a másik, hogy Stan Lee is benne van a játékban.
Ezt áthoztam a másik topicból:
Nem, nekem az egyre újabb Pókemberek nemigen jönnek be. A 2 PSX-es tuti volt (Spider-Man és Enter: Electro), a PS2-es első mozifilmes már gyengébb volt, de még oké, aztán ott leálltam egy időre. A Shattered D-vel megpróbálkoztam, de szintén nem olyan jó, mint a régiek. Bár a 2099-es rész eszméletlenül szép.
Akkor valószínűleg az új sem jönne be neked annyira.
Nekem pont az tetszik ezekben az új Pókember játékokban, hogy be lehet járni a várost, hálóhintázhatsz a felhőkarcolók között, közben kisebb-nagyobb hőstetteket hajtasz végre, számomra ez az igazi Pókember-életérzés.
A Shattered Dimensions-t régen kipróbáltam tesóm gépén, akkor nekem se jött be annyira, de most, hogy már van lehetőségem végigjátszani, lehet hogy teszek vele még egy próbát egyszer. Bár inkább a Web of Shadowsra vagyok kiváncsi, na meg az általatok említett Rozsó játékra.
Az Assassin's Creedhez lenne egy kérdésem: mennyire épülnek egymásra az egyes részek sztorijai? Ajánlott sorban végigjátszani a régebbi részeket az AC III előtt, vagy mindegy, melyikkel kezd az ember?