Melyik miatt, mit rontottál? A menekülésnél? Azt én is rengetegszer kezdtem újra.
Amikor rian a jég, a vége előtt van egy szakasz, ahol balra kell tartani, mert jobb oldalról leszakad egy tömb, majd azonnal jobbra húzni, mert ott van egy ugrató, ami mögött kb. 5 méterrel egy szakadék kezdődik, vagyis azonnal balra menni. Eleve nehéz belőni a pontos helyet, mert az egész képernyőn ott van az idegrángás, de az utolsó kettőnél ráadásul nehezen is kanyarodik, mert a jégtömb maga irányba rak, szóval az egy reset city.
Összességében elmondható, hogy Chris küldetése volt a játék gyenge pontja. Sherry egész jó volt, Leon és Ada pedig nagyon jó.
Chrisé egyszerű lenne, mint a faék, de legalább akciódús. Jake/Sherry gyakorlatilag minijátékok gyűjtőhelye, és a minijátékok kegyetlen rosszul vannak megoldva. A történetvezetés viszont ott a legjobb.
Milyen emelvényen? A helikopter elől futsz a mólókon, és kész.
Három helyen is kétszer fel kell másznod két farakáson, amiből a második közvetlen azelőtt van, hogy két szöcske az utadba ugrik. Az már bónusz, hogy ha ott nem vagyok az AI előtt, hogy egy gránáttal megöljem őket, akkor az AI fennakad rajtuk és meghal, amikor a móló beszakad.
Kicsit valóban problémás, de legalább nem lesz a játék utána viccesen könnyű. Például a 4-ben a Thompsonnal és a rakétavetővel szinte megállni sem kell menet közben. Jut eszembe: a 4-ből a handcannon megvan?
Na jó, de mi van, hogy ha én szeretném, ha olyan könnyű is lehetne, mint az összes többiben az RE2 óta? RE4-en is döntöttem úgy, hogy akkor nyitok egy NG Prót, de itt nem nagyon van választási lehetőség ilyen téren.
Amúgy megvan RE4-en, igen, maxra fejlesztve. Igazából arra jó, hogy az ember megnézze, ilyen is van, de a lézer akkor is sokkal röhejesebb, mert az tényleg abszolút mindenkit egy lövéssel kinyír. (Nem is értem, miért van benne.)
Te min játszol? Nekem soha, de egyetlen egyszer sem gyalogolt bele.
PC-n, mi máson? Engem tényleg zavar és egy idő után enyhe fejfájást okoz, ha egy akciójáték nem legalább 60 fps-en megy, de az RE5 annyira idegesítő volt a mikroszaggatással, hogy inkább feloldottam és lekorlátoztam újra 120-on. RE6-ot szintén. (Apró mellékhatás, hogy emiatt fogalmam sincs, mik vannak a töltőképernyőkön, mert sohasem tartottak még annyi ideig sem, hogy a rajtuk lévő kép megjelenjen.
)
Az biztos, hogy lett volna még mit fejleszteni rajta, viszont az, ahogy a különböző idősíkokban induló történetek összeérnek, keresztezik egymást, több nézőpontot ismertetnek meg velünk, szerintem zseniális.
Az lenne, ha nem lenne tele ellentmondással, lyukakkal, és lenne vége. Konkrétan nincs egy egzakt sztorija, csak négy minitörténet, amik majdnem összeállnak valamivé, de mégsem. például ilyen apróságokra nem ad választ, hogy Simmonsnam mi volt a valós szerepe, mi történt a komplett kínai várossal (jól otthagytuk a sztoriban pármillió zombival, amikről aztán egy árva szó nem esett), mi történt Carlával, miután átváltozott, mi történt az anyahajókkal, mi a fene az a Neo Umbrella (még az adatfájlokban is csak annyi szerepel, hogy létezik oszt' kész), vagy hogyan került Jake a Közel-Keletre, ha egyszer már eldöntötte, hogy segít az amerikaiaknak.
Nagyon jó ötlet volt a négyszálas sztori, csak éppenséggel nem lett kidolgozva. Eddig legalább a sztoriknak volt elejük meg végük, de itt most akkor például ki volt a főellenség? Simmons, akit többet támadt fel mint Wesker? Carla, akit a normál három kampány felénél kinyírnak? A nagy C-vírus hordozó, amiről az utolsó fejezetben derül ki a nagy semmiből, hogy egy sosem hallott szuperlaboratóriumban van? Ustanak, ami leglább egy rossz nemezis-utánzat? Egyik sem?